סקר: 56% מהישראלים שינו את דעתם לרעה על החברה החרדית

סקר של הליגה נגד השמצה שצפוי להתפרסם בוועידת ישראל ללכידות חברתית, מנסה לגלות את השפעות הקורונה על החברה בישראל. "מה תורם ביותר לפילוג"? הפוליטיקאים - 90%, הרשתות החברתיות - 84%, התקשורת - 84% והרבנים - 74%

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/03/21 08:02 כה באדר התשפא

סקר: 56% מהישראלים שינו את דעתם לרעה על החברה החרדית
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סקר הליגה נגד השמצה שצפוי להתפרסם היום (ג') בוועידת ישראל ללכידות חברתית בשנה הרביעית מגלה, כי יותר ממחצית מהישראלים שינו את דעתם לרעה על החרדים בתקופת הקורונה. 

סקר חרדי מגלה: 30% מהמגדירים עצמם חסידים יצביעו לציונות הדתית

מנכ"לית הליגה נגד השמצה בישראל, קרול נוריאל, אמרה הבוקר בראיון בגל"צ כי "משבר הקורונה מזמן לנו הזדמנות למרות הנתונים הקשים בסקר, לעשות חישוב מסלול מחדש חברתי ולבדוק את השסעים שהודגשו והועמקו במזמן המשבר ולראות איך עובדים על תיקון הלכידות החברתית בישראל".

במשך יותר משנה נדרשים אזרחי ישראל להיצמד להנחיות ואף להישאר בבתים ובבידוד, והדבר העמיק גם את הקיטוב החברתי. "ישנה עליה ברורה ועקבית במדד הזה, 81% מהישראלים מאמינים כי החברה הישראלית מפולגת או מפולגת מאוד". בתקופת הקורונה היא אומרת, "היתה התייחסות מגזרית ולכן אנחנו רואים נטייה אצל החברה הישראלית לראות את עצמה יותר שבטית ומגזרית"

הדברים האלה באים לדי ביטוי בסקר. שאלו את הנסקרים "האם החברה החרדית היא חלק אינטגרלי מהחברה הישראלית והנתון הדומה כלפי החברה הערבית - 30% חושבים ששני המגזרים האלה חלק אינטגרלי.

לשאלה "האם משבר הקורונה שינה את דעתך לגבי החברה החרדית\הערבית" -56% שינו את דעתם לרעה כלפי החרדים בתקופת החרדים.

נוריאל הדגישה כי להפרת ההנחיות במגזר החרדי היתה השפעה אבל ודאי שאינה הסיבה היחידה למצב בחדש. "גם להפרות היתה השפעה, אך לא פחות מזה בעקבות שיח כוללני בחברה הישראלית שיוצר דה-לגיטימציה לקבוצות שלמות. ההפרות היו אצל חלק ואנחנו לא מתעלמים, אבל השיח שנוצר הוא שיח כוללני ומדיר".

לשאלה "מה תורם ביותר לפילוג":
הפוליטיקאים - 90%
הרשתות החברתיות - 84%
התקשורת - 84%
הרבנים והממסד הדתי - 74%.


(סמוטריץ' נגד אלימות שוטרים בחברה החרדית)