בנט תוקף: "פינדרוס מזלזל ופוגע באלפי חיילי צה״ל"

יו"ר ימינה מגיב לדבריו של יו"ר סיעת יהדות התורה שאמר כי מי שהתגיירה גיור צה"לי היא לא יהודיה, ואומר כי דבריו הם "בושה". יו"ר האופוזיציה: "הצעירות המופלאות האלה שאתה קורא להן ״שיקסע״ מצילות את חייך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/21 09:58 יח באדר התשפא

בנט תוקף: "פינדרוס מזלזל ופוגע באלפי חיילי צה״ל"
אילוסטרציה, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

דבריו של יו"ר יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס בכנס דת ומדינה של כיפה בשיתוף ארגון עתים, כי מי שהתגיירה בגיור צבאי, "היא שיקסע, גויה, אם היא התגיירה גיור צה"לי היא לא יהודיה בהגדרה הלכתית", ממשיכים לעורר הדים, גם במישור הפוליטי. דבריו של פינדרוס נאמרו ברקע פסיקת בג"ץ אתמול, כי על מדינת ישראל להכיר בגיור רפורמי וקונסרבטיבי לצורך חוק השבות.

ח"כ פינדרוס בכנס כיפה: "שיקסע. מי שהתגיירה גיור צה"לי היא לא יהודיה"

יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט התייחס הבוקר (ג') לדברים הקשים, בחשבון הטוויטר שלו, וכתב כי מדובר בבושה. "ככה, בהבל פה, פינדרוס מזלזל ופוגע באלפי חיילי צה"ל אשר השלימו תהליך של גיור כהלכה. חיילים אשר החליטו לעבור תהליך גיור מלא תוך כדי שרות בצה"ל. לא אתן לאף אחד לפגוע בהם".

"האמירה של ח"כ פינדרוס היא אמירה חשוכה ועצובה", אמר יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, "על איזו חיילת ששירתה בצה״ל הוא מדבר? הלוחמות בקרקל? המג"בניקיות במחסומים? התצפיתניות מול עזה? הצעירות המופלאות האלה שאתה קורא להן "שיקסע" מצילות את חייך".

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, תקף גם הוא את דבריו של פינדרוס נגד הגיור בצבא:  פינדרוס וחברי יהדות התורה, לא להתגייס לצבא ולחיות על חשבון משלמי המיסים - זה שיקסע. מי שצריכים לשבת שבעה זה אתם על שקברתם את ערכי העם היהודי. כל חייל שמשרת בצה"ל ועבר גיור צה"לי יותר יהודי מכל תלמידי ישיבת מיר ביחד".

ח"כ תהלה פרידמן, שלקחה גם היא חלק בדיון, כתבה הבוקר: "לא הגיור הרפורמי מפריע לחרדים אלא כל גיור שאינו חרדי. בטח אם הוא נעשה בצה"ל. גרת צדק, חיילת, גיור אורתודוכסי, אזרחית ישראלית= שיקסע. לא הרפורמים מפריעים אלא הציונים הדתיים". פרידמן הוסיפה: חס ושלום תקום ממשלת ליכוד-חרדים- חרדלים, היא תהיה הממשלה הכי פחות ציונית שהיתה כאן".

מועמדת הציונות הדתית, עו"ד רחלי צינקין ומי שמלווה מתגיירים בקורס נתיב של צה"ל, אמרה הבוקר בתגובה לדברים: "בדיוק בעוד שבוע נגיע פעם נוספת לבית הדין לגיור של הצבא עם חייל  שהפך אצלנו בן בית בשנה האחרונה. במהלך השנים ליווינו חיילות (והפעם חייל) בנתיב הקשה הזה של גיור כהלכה במסגרת קורס "נתיב".

בתנועת נאמני תורה ועבודה, אומרים כי דבריו ה"מבישים" של פינדרוס "חושפים שוב את עומק הפער, הבורות ההלכתית והאטימות של גורמים חרדיים ביחס לסוגיית הגיור. מי שטובת ההלכה היהודית לדורותיה לנגד עיניו, חייב להוביל סדר יום חדש בסוגיות דת ומדינה ולא להגרר אחרי דעות קצה המובילות את כולנו שנים רבות בהן תימשך השליטה החרדית בסדר היום בנושאי דת ומדינה בישראל".

מלשכתו של פינדרוס נמסר: "למען הסר ספק, השימוש במילה שיקסע מהפאנל שפורסם הבוקר היה בהכוונה למשמעות הדתית שלה, לאמור, הגיור הוא רק על פי ההלכה והלכה לא יכולה להיקבע בחוק ולא בבג"ץ. גיור שאינו על פי ההלכה אינו תופס והנשים הללו אינן יהודיות".

"כל ניסיון להוציא את הדברים מהקשר ולטעון כאילו יש כאן זלזול בתרומתן לביטחון המדינה הוא ניסיון מעוות. גם חסידי אומות העולם לאורך ההיסטוריה היו אנשים נפלאים ובכל זאת אינם יהודים, וכך גם לוחמים רבים בני העדה הדרוזית שאנחנו מעריכים ומוקירים - אבל איש לא חושב אפילו בטעות שהם יהודים".