נתניהו לביידן: "לא יהיה לאיראן נשק גרעיני - עם או בלי הסכם"

ראש הממשלה התייחס להתקדמות האיראנית לגרעין ולפיצוץ בספינה הישראלית במפרץ עומאן: "זו אכן פעולה של איראן, זה ברור, היא האויבת הגדולה ביותר של ישראל ואנחנו מכים בה בכל האזור"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 01/03/21 08:34 יז באדר התשפא

נתניהו לביידן: "לא יהיה לאיראן נשק גרעיני - עם או בלי הסכם"
ראש הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שלושה ימים אחרי פיצות הספינה הישראלית במפרץ עומאן, והדיווחים על פיהם מדובר בפעולה איראנית, אומר הבוקר (ב') ראש הממשלה בראיון לרשת ב' כי, "זו אכן פעולה של איראן, זה ברור", אמר נתניהו והוסיף, "היא האויבת הגדולה ביותר של ישראל ואנחנו מכים בה בכל האזור".

ראש הממשלה המשיך והתייחס להסכם הגרעין בין איראן והמעצמות ואמר: "לא יהיה לאיראנים נשק גרעיני – עם או בלי הסכם. את זה אמרתי גם לידידי ביידן". 

ביום חמישי בערב נפגעה ספינה ישראלית מפיצוץ במפרץ עומאן. הספינה שנפגעה שייכת לחברה התל-אביבית "הליוס ריי" ונמצאת בבעלותו של איש העסקים רמי אונגר. הספינה, ששטה תחת דגל איי בהאמה, יצאה מערב הסעודית והייתה בדרכה לסינגפור. הפיצוץ הותיר חורים בשני צדיה אך לא היו נפגעים.

בראיון שערך במוצאי שבת לכאן 11, העריך שר הביטחון בני גנץ, כי העומדת מאחורי התקיפה היא איראן. "צריך לחקור את זה אבל אנחנו יודעים שהאיראנים נחושים לפגוע בתשתיות ישראליות, באזרחים ישראלים ובכלל בכל הקשור למדינת ישראל. המיקום של הספינה בסמיכות יחסית לאיראן בשלב הזה, מביא את המחשבה שיש הערכה שמדובר באיראנים. אבל כאמור, יש להמשיך לבדוק".