גנץ מעריך: איראן עומדת מאחורי פיצוץ הספינה הישראלית

שר הביטחון התייחס לפיצוץ הספינה הישראלית ביום חמישי במפרץ עומאן. "האיראנים נחושים לפגוע בתשתיות ישראליות, באזרחים ישראלים ובכלל בכל הקשור למדינת ישראל".

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/02/21 20:29 טו באדר התשפא

גנץ מעריך: איראן עומדת מאחורי פיצוץ הספינה הישראלית
אילוסטרציה, צילום: Rahim Khatib / Flash90

עם כניסת השבת נודע כי ספינה בבעלות ישראלית נפגעה ביום חמישי בערב מפיצוץ במפרץ עומאן. הספינה שנפגעה שייכת לחברה התל-אביבית "הליוס ריי" ונמצאת בבעלותו של איש העסקים רמי אונגר. הספינה, ששטה תחת דגל איי בהאמה, יצאה מערב הסעדוית והייתה בדרכה לסינגפור. הפיצוץ הותיר חורים בשני צדיה אך לא היו נפגעים.

הערב (ש') בראיון לכאן 11, העריך שר הביטחון בני גנץ, כי העומדת מאחורי התקיפה היא איראן. "צריך לחקור את זה אבל אנחנו יודעים שהאיראנים נחושים לפגוע בתשתיות ישראליות, באזרחים ישראלים ובכלל בכל הקשור למדינת ישראל. המיקום של הספינה בסמיכות יחסית לאיראן בשלב הזה, מביא את המחשבה שיש הערכה שמדובר באיראנים. אבל כאמור, יש להמשיך לבדוק". 


(גנץ בריאיון לכאן 11, הערב)

מספר גורמים בישראל, העריכו היום כי איראן היא זו שעומדת מאחורי הפיצוץ. בעבר פגעה איראן באוניות משא אחרות וגם במקרה הזה ההערכה היא כי מי שפגע באוניה תכנן זאת, כך שלא יהיו נפגעים מהפיצוץ. ככל הידוע הפיצוץ פגע בחלקים העליונים של הספינה, מעל קו המים, כך שהחורים שנוצרו הם כתוצאה מירי טיל או פיצוץ מוקשים שהוצמדו לדופן הספינה.