מסיבות פורים: אלפים חוגגים בניגוד להנחיות בשוק הפשפשים

גם במהלך השבת נערכו חגיגות מרובות משתתפים. בתל אביב נערכו מספר מסיבות גדולות כשהגדולה מכולן היתה בשוק הפשפשים בעיר. המשטרה איחרה לאכוף, ומסרה: "שוטרי התחנה מבצעים משעות הבוקר אכיפה מוגברת באזור השוק למען שלום הציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/21 18:46 טו באדר התשפא

מסיבות פורים: אלפים חוגגים בניגוד להנחיות בשוק הפשפשים
צילום: Miriam Alster/Flash90

פורים תשפ"א. ההגבלות, העוצר הלילי והאיומים מצד משטרת ישראל לאכיפה מוגברת לא הרתיעו ובמהלך היום (ש'), בניגוד להנחיות הקורונה, נערכו מספר מסיבות רבות משתתפים. אלפי בני אדם חוגגים משעות הצהריים בשוק הפשפשים - אך המשטרה החלה לאכוף את הנחיות רק לאחר כשלוש שעות. החוגגים המחופשים התקהלו בצפיפות רבה וכמעט ללא מסכות, בעת שהברים במקום פתוחים לטייק אווי.

בנמל תל אביב חגגו מאות בני אדם ושם נרשמו התקהלויות רבות מחוץ לבתי העסק. אל כיכר דיזנגוף הגיעו מאות בני אדם ובתי הקפה והמסעדות מסביב לכיכר שבמרכז העיר השתרכו תורים ארוכים, כאשר המבלים לקחו טייק-אויי למדשאות סביב המזרקה.

ממשטרת ישראל נמסר כי שוטרי תחנת לב ת"א מבצעים החל משעות הבוקר "אכיפה נחושה" נגד מפרי הנחיות משרד הבריאות, כאשר מזה שעות ארוכות וממושכות, עוברים ברחובות ומפזרים את קהל המבלים ברחובות, מרביתם ללא מסיכות. "בתוך כך, השוטרים אוכפים נגד בעלי בתי העסק ורושמים קנסות גם נגד מבלים המסרבים להתפנות מהמקום, בו נוצרה התקהלות רבתית ומסוכנת, תוך הפרה בוטה של ההנחיות".

גם במשטרה חוגג הבלבול: "עצם נוכחות הציבור במרחב הציבורי ורכישת מזון אינה מהווה עבירה על פי ההנחיות בעת הזו, לפיכך כל טענה שגויה בהקשר לאכיפה ראוי שתדחה על הסף. משטרת ישראל קוראת לציבור לגלות אחריות אישית וציבורית ולהימנע מאותן הפרות בוטות, המסכנות באופן ברור את קהל המבלים ואת הקרובים אליהם. אחריות אישית תאפשר למנוע את התפשטות הנגיף", לשון ההודעה. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב לחגיגות ההמוניות: "פורים הוא חג של הצלת חיים, לכן קשה מאוד לראות ת התמונות האלה של התקהלויות המוניות במסיבות פיראטיות שמסכנות חיים. אין שום סיבה להפרות האלה. יש לנו תכנית יציאה ברורה: דרכון ירוק, פתיחה הדרגתית של החינוך, חיסון כל יתר האוכלוסיה ופתיחת הכלכלה. אבל זה הכל תלוי בכם. שימרו על הכללים. אני מבקש מכם - למען החיים שלכם ושל היקרים לכם".