סמוטריץ' בפניה ליו"ר קק"ל: "לא למפת הגושים של המדינה הפלשתינית"

יו"ר הציונות הדתית פנה הבוקר בדחיפות לאברהם דובדבני בבקשה לתקן את טיוטת ההחלטה של קק"ל, כך שלא תשרטט דה פקטו את מפת הגושים שהוא כידוע קו מדינה פלשתינית. "טיוטת ההחלטה שהופצה דורשת תיקון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/21 12:17 יב באדר התשפא

סמוטריץ' בפניה ליו"ר קק"ל: "לא למפת הגושים של המדינה הפלשתינית"
צילום: Noam Rivkin Fenton/Flash90

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', פנה היום בדחיפות (ד') ליו"ר קק"ל, אברהם דובדבני, וקרא לו שלא לשרטט את מפת הגושים של המדינה הפלשתינית בקק"ל. סמוטריץ' אמר כי גאולת קרקעות היא התפקיד הראשון במעלה והעיקרי של הקרן הקיימת לישראל. "למעשה תפקיד זה הוא סיבת והצדקת קיומה, וזאת בכל רחבי הארץ ובלא להפלות לרעה אזור כלשהו. גם היו"ר הקודם מר דני עטר אישר וקידם גאולת ורכישת קרקעות באזורים אלה, וכיון שפעולה זו נבלמה בהתנגדות חברי דירקטוריון מהשמאל הקיצוני - טוב עשית שהחלטת לעגן אותה בהחלטה רשמית", כתב בפתח מכתבו.

הנהלת קק"ל אישרה את ההחלטה שתאפשר לה להרחיב את פעילותה ביו"ש

"יחד עם זאת", מדגיש סמוטריץ', "טיוטת ההחלטה שהופצה דורשת תיקון, שכן בנספח שצורף אליה היא משרטטת מחדש את קו הגושים, שהוא, כידוע, קו המדינה הפלשתינית, קו אדום שיש להימנע ממנו. כבר שנים שממשלות ישראל נמנעות מכל בידול בין האזורים שהשמאל מכנה "גושים" ובין שאר אזורי יו"ש, ואל לה לקרן הקיימת לישראל לאמץ מסמך המכיל בידול פסול שכזה".

בנוסף הוא אומר: "הטיוטה מתייחסת לרכישות בשטחי סי בלבד, ובכך מחריגה, למשל, את עיר האבות בחברון. הרי לא יעלה על הדעת שדוקא המקום בו נקנה על ידי אברהם אבינו הקניין העברי הראשון בארץ - יוחרג מתכנית גאולת הקרקעות של הקרן הקיימת לישראל". סמוטריץ' קובע: "יש לנסח את ההחלטה כך שקק"ל תגאול קרקעות בכל השטח הנתון בשליטה ישראלית ללא הבדל".

"עוד יש לתקן את הסכום המוקצה לגאולת הקרקעות, ולכל הפחות להשוותו לסכום שהושקע ע"י היו"ר הקודם מר דני עטר: 150 מליון ש"ח, ולא רק 38 מליון ש"ח, כפי שמופיע כעת בטיוטה".

לסיום כותב יו"ר הציונות הדתית: "אני קורא לך לתקן את הדרוש תיקון, כדי שלא תימצא ההחלטה החשובה הזו מקלקלת יותר משהיא מתקנת. אני סמוך ובטוח שתקבל את בקשתי, ותשיב לקרן הקיימת לישראל את תפקידה המקורי ואת שמה הטוב גם יחד".

נזכיר, כי לפני כשבוע וחצי אישרה קק"ל להרחיב את פעילות הארגון בשטחי יהודה ושומרון. ההחלטה משנה רשמית את מדיניות הארגון ומסדירה את עבודתו באזור, תוך הרחבת רכישת הקרקעות לטובת יישוב יהודים.


(סמוטריץ' באולפן כיפה)