הסדרת ההתיישבות הצעירה וסגירת המנהל האזרחי | תכנית הציונות הדתית

במהלך סיור שנערך בבנימין, חשף סמוטריץ' את תכנית המפלגה להתיישבות הצעירה, "חשמל, מים ותשתיות הם לא מותרות אלא זכות בסיסית", ותקף את שר הביטחון: "מטרפד את הסדרת ההתיישבות הצעירה מסיבות פוליטיות וקמפיינריות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/02/21 14:10 יא באדר התשפא

הסדרת ההתיישבות הצעירה וסגירת המנהל האזרחי | תכנית הציונות הדתית
מפלגת הציונות הדתית, צילום: דוד וייל

יו״ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ',  הגיע היום (ג') לסיור ביישוב אחיה שבבנימין, יחד עם ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ ומועמדי הציונות הדתית, בינהם אליהו עטיה, מנהל פעילות "הפורום ההתיישבות הצעירה". חברי המפלגה פגשו בתושבי ההתיישבות הצעירה שדרשו הבטחה ברורה להסדרה עם הקמת הממשלה הבאה לאחר שהממשלה הנוכחית מסרבת לאשר את הסדרת היישובים. 

במהלך הסיור ומפגש עם נציגי ההתיישבות הצעירה, הצהיר סמוטריץ' כי כחלק מההסכמים הקואליציונים תדרוש המפלגה כי הממשלה תאשר באופן מיידי את הצעת המחליטים להסדרת ההתיישבות שלא עלתה לאישור לפני כחודש.

במקביל, אמר סמוטריץ', הם יפעלו לאשר בהחלטת ממשלה הקמת מינהלת להסדרת ההתיישבות הצעירה הכוללת תקנים ותקצוב כפי שקיימת מינהלת הסדרה להתיישבות הבדואים בנגב. לצד הקמת המינהלת שתהיה אמונה על השלמת ההסדרה תדרוש המפלגה כחלק מההסכמים הקואליציונים את סגירת המינהל האזרחי והכפפת האחריות לשירות תושבי יו״ש למשרדי הממשלה במקום לממשל צבאי ואלוף הפיקוד. 

לדרוש את הסדרת ההתיישבות הצעירה כתנאי לכניסה לממשלה

 "תושבי יהודה ושומרון אינם אזרחים סוג ב'", אמר יו"ר הציונות הדתית, וביקר את שר הביטחון בני גנץ. "בחודשים האחרונים השר גנץ מטרפד את הסדרת ההתיישבות הצעירה מסיבות פוליטיות וקמפיינריות, אזרחי ישראל אינם כלי משחק פוליטי. המתיישבים הגיבורים הם אזרחים שווי חובות ואינם שווי זכויות. חשמל, מים ותשתיות הם לא מותרות אלא זכות בסיסית. הסדרת ההתיישבות זו משימה בעלת חשיבות עליונה ואנו מחויבים לטפל בה כבר בימייה הראשונה של ממשלת הימין שתוקם".

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, אמר כי "יש פה יישובים בני עשרות שנים. מדינת ישראל נתנה להם יד להקמה ומאז נטשה אותם. אין כאן חיבורים לתשתיות בסיסיות. זאת מציאות לא הגיונית ולמדינת ישראל אסור להתבלבל ולהסתכל על הגיבורים האלה כגנבים בלילה. ראיתי איך ראש הממשלה פעל להביא את אישור החלטת הממשלה וסייעתי לו בכך, אך לצערי בני גנץ מנע את זה ברגע האחרון". 

לזיכום הוא אמר: "כדי שהיישובים יוכלו להתקדם, לא צריך להתבייש לומר גם שצריך להחיל ריבונות על השטח הזה. אסור שההתיישבות הצעירה תהיה בת ערובה. הגיע הזמן להסדיר את ההתיישבות דרך ממשלת ימין חזקה".

פורום ההתיישבות הצעירה ברכו על התכנית אך ביקשו מסמוטריץ' לדרוש את הסדרת ההתיישבות הצעירה כתנאי לכניסה לממשלה, "מצפים כי יעמוד על דבריו וידרוש מראש הממשלה להעביר את החלטת הממשלה להסדרת הישובים הצעירים ביו"ש, מיד עם הקמת הממשלה. כמו כן, אנו קוראים לשאר ראשי המפלגות הציוניות להכריז כי הסדרת הישובים יהיו תנאי קואליציוני לכניסתן לממשלה".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן