שינוי מגמה? עלייה במקדם ההדבקה ושיעור הבדיקות החיוביות

דוח אמ"ן מזהיר מעלייה במספר החולים וזאת לאור העלייה במקדם ההדבקה ושיעור הבדיקות החיוביות. "מקדם ההדבקה קטן מ-1 מזה כשבועיים, אך בימים האחרונים ייתכן שמזוהה שינוי מגמה". עד כה כמעט 3 מיליון ישראלים קיבלו שתי מנות של החיסון

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/02/21 09:59 יא באדר התשפא

שינוי מגמה? עלייה במקדם ההדבקה ושיעור הבדיקות החיוביות
תחת חיסון ניידת בשוק מחנה יהודה, אתמול, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

דו"ח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה שפורסם הבוקר (ג') מתריע מפני עליה אפשרית בתחלואת הקורונה בתקופה הקרובה. בדו"ח נכתב כי מגמת הירידה בתחלואה נמשכת, אך היקף ההדבקה עדיין גבוה וכי מקדם ההדבקה עלה ל-0.86 ושיעור החיוביים עלה אף הוא ועומד על 7%.

מקדם ההדבקה אמנם קטן מ-1 מזה כשבועיים, אך "בימים האחרונים ייתכן שמזוהה שינוי מגמה לאור בלימה בירידה ואף עלייה ביומיים האחרונים". במצב זה עדיין כל חולה מדביק בממוצע פחות מאדם אחד, ומדובר בסימן לדעיכה בהתפשטות המגפה. אך יחד עם זאת מדגישים באמ"ן, "שיעור החיוביים הארצי כ-6.5% בממוצע שבועי, ממשיך להיות גבוה יחסית". 

שר הבריאות יולי אדלשטיין, התייחס הבוקר למצב של עליה בתחלואת הקורונה בעקבות החגיגות בחג הפורים. בחשבון הטוויטר שלו כתב כי "לכן נפעל לעשות עוצר לילה והפחתה משמעותית של התחבורה הציבורית בימי הפורים. ההנחיות נכתבו בדם - שמרו עליהן!".

מבצע החיסונים "חוזרים לחיים" ממשיך כל העת, ולמעלה מ-70% מאזרחי ישראל מעל גיל 16 התחסנו - 4,456,000 איש ואשה. מתוכם, 3,076,000 קיבלו גם את המנה השניה של החיסון. אתמול התחסנו 156,000 אזרחים. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן