פייגלין: "סלקציה בזויה ומתועבת"

על רקע האפשרות לקיים תפילה בבתי הכנסת רק למחוסנים נגד קורונה, ח"כ לשעבר יצא בקריאה נגד המהלך והתלונן: "אאלץ להתפלל לבד" | מגיבים רבים יצאו נגד הקריאה שלו לא להתחסן: "מתחיל לאבד קשר עם המציאות"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 21/02/21 22:55 ט באדר התשפא

פייגלין: "סלקציה בזויה ומתועבת"
משה פייגלין, צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי

על רקע מבצע החיסונים המתקדם "חוזרים לחיים" והמאבק במתנגדי החיסונים, נשמעה היום (א') התנגדות למתווה התו הירוק למתחסנים מחבר הכנסת ויו"ר מפלגת "זהות" לשעבר, משה פייגלין. פייגלין פרסם בעמוד הפייסבוק שלו כי לא הורשה להתפלל תפילת שחרית הבוקר במקום מגוריו קרני שומרון, משום שרק מחוסנים הורשו להיכנס לבית הכנסת. פייגלין כתב "נראה שאאלץ להתפלל לבד - לך תדע כמה זמן" והוסיף כי "בשום אופן לא אארגן מניין ללא מחוסנים ולא אשתתף בו. לא אתן יד לסלקציה הבזויה והמתועבת הזו. ליצירת שני מעמדות".

פייגלין מתנגד מזה זמן מה לקריאה להתחסן ורואה בה "שלילת חירות" כלשונו. בפוסט שהעלה היום הוא מאשים את הממשלה והתקשורת בזריעת פחד: "יצרתם מצב שהבעת דעה מקצועית משולה לחוסר אחריות. הטלתם אווירה של טרור ועכשיו אתם מפרקים את העם הזה, משסים את האחד בשני - סתם! בלי שום תהליך ביסוס מדעי אחראי, סתם כדי להצדיק את העץ שטיפסתם עליו סתם כדי לשרת איזו אג'נדה מטומטמת שלך תדע מה היא". פייגלין הוסיף כי הוא: "כל כך גאה להיות היום בצד השפל, בצד הנרדף, בצד ששמר על שפיותו וחירותו".

 

מגיבים רבים התנגדו לדבריו של פייגלין כנגד מבצע החיסונים ושללו את אמירותיו הנחרצות. העיתונאי אבישי בן חיים צייץ בדף הטוויטר שלו "מה קורה למשה פייגלין? יש מצב שכאב אוסלו וההתנתקות הובילו את מנהיג ״זו ארצנו״ לתגובה אידאולוגית ״פוסט טראומטית״ עד כדי פיתוח תפיסות פוסט לאומיות? (רבים מאיתנו מתחסנים פשוט מתוך סולידריות עם החברה ועם המאבק הלאומי בקורונה)".

 

מה קורה למשה פייגלין?
יש מצב שכאב אוסלו וההתנתקות הובילו את מנהיג ״זו ארצנו״ לתגובה אידאולוגית ״פוסט טראומטית״ עד כדי פיתוח תפיסות פוסט לאומיות?

(רבים מאיתנו מתחסנים פשוט מתוך סולידריות עם החברה ועם המאבק הלאומי בקורונה). pic.twitter.com/Ppgc7vIPPB

— AvishayBenHaim אבישי בן חיים (@AvishayBenHaim) February 21, 2021

 

עיתונאי הארץ, ג'וש בריינר כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מצדיע לקהילתו של פייגלין בקרני שומרון. כל הכבוד! מניח שזה היה צעד לא פשוט, אבל כך צריך. לא מחוסן? אל תסכן אחרים. "ונִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד לְנַפְשֹׁתֵיכֶם". פשוט". אושיית הרשת עידן ארץ הגיב: "עושה רושם שפייגלין ירד רשמית מהפסים. אלוהים ישמור, איזו צורת מחשבה קונספירטיבית וניתוק מהמציאות. פותחים בתי כנסת למי שלא מסכנים את שלום הציבור? לא ולא, יוצרים שני מעמדות! אפרטהייד! רודנות!"

אושיית הרשת הלל גרשוני זלזל גם הוא בטענותיו של פייגלין: "אוי אוי. פתחו את בתי הכנסת למחוסנים ונשארת בחוץ בגלל ההתעקשות שלך לסכן את חייך ואולי את חיי סביבתך? כל כך עצוב". מגיב נוסף כתב: "פייגלין מתחיל לאבד קשר עם המציאות". העיתונאי עקיבא נוביק סיכם זאת בהלצה: "מחיר כבד, אך נעמוד בו".

 

מחיר כבד, אך נעמוד בו pic.twitter.com/w775orKXPd

— Akiva Novick (@akivanovick) February 21, 2021