"ארדוף אתכם": לפיד איים על חב"ד - וחטף

יו"ר יש עתיד צוטט באיום על ראשי חב"ד במקרה של תמיכתם ברשימת הציונות הדתית: "נגמר הסיפור שלכם על אהבת ישראל". בצלאל סמוטריץ' יצא להגנתם ואמר: "חב"ד אוהבת ומסייעת לכל יהודי ללא שום תנאי או שיוך פוליטי. כל כך הפוך מלפיד" | מאוחר יותר הבהיר לפיד: "איני רודף ולא ארדוף אף אחד. מביע דאגה עמוקה מכניסת בן גביר לכנסת"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/02/21 11:56 ז באדר התשפא

"ארדוף אתכם": לפיד איים על חב"ד - וחטף
יאיר לפיד, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

בטורו של פרשן ידיעות אחרונות נחום ברנע, פורסם כי יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, פנה השבוע לאחד מראשי חב"ד ואיים כי אם הם יתמכו ברשימה של סמוטריץ' ובן גביר: "אני ארדוף אתכם. נגמר הסיפור על חנוכיות בכל צומת בחנוכה ובתי חב"ד בכל העולם. נגמר הסיפור שלכם על אהבת ישראל". 

האיום הלא שגרתי כלפי קהילת חב"ד, גרר אחריו תגובות נזעמות רבות של אנשי ציבור ופוליטיקאים, שתקפו את לפיד. 

מושא האיום, יו"ר רשימת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', ענה ליו"ר יש עתיד ואמר: "כל ההבדל בין חב"ד ללפיד באיום אחד. תנועת חב"ד מקפידה לא להזדהות פוליטית, אוהבת ומסייעת לכל יהודי באשר הוא ללא שום תנאי או שיוך פוליטי. כל כך הפוך מיאיר לפיד. אני בטוח שבחב"ד ימשיכו לאהוב את לפיד, לקרב ולארח אותו בשמחה גם אחרי האיום הזה. כי כאלה הם החב"דניקים כבר יותר מ 200 שנה".

יו"ר ימינה נפתלי בנט, תקף את לפיד על האיום, מנה את פעילויות חב"ד בעולם ותהה: "על כל זה לפיד מעז לאיים בגלל פוליטיקה?! הוא היה מעז לומר כך לקבוצת טייסים שרוצים להצביע למר״צ?! על בית ברל היה מאיים? שלוחי חב״ד אהובים. המשיכו בדרככם. האיום האווילי הזה יתאדה לפח האשפה של ההיסטוריה", סיכם בנט.

זמן קצר לאחר הפרסום, הגיב לפיד לדברים ואמר: "אני רוצה להבהיר, איני רודף ולא ארדוף אף אחד, בוודאי לא את חברי הטובים מתנועת חב״ד. תנועה רבת זכויות שרק אהבת ישראל ואהבת הארץ לנגד עיניהם. יחד עם זאת אני מביע דאגה עמוקה מכך שאיתמר בן גביר וחסידי הרוצח ברוך גולדשטיין יכנסו לכנסת. אני אמשיך להילחם בכל דרך כדי שאף גורם לא יתן יד לגזענות, להסתה, ולפילוג נוסף בעם ולא יתמכו בכהניסטים המאיימים על שלמות עם ישראל".