"למעלה מ-50% מבני 30 פלוס כבר התחסנו"

משרד הבריאות מעדכן כי יותר ממחצית מגילי 30 ומעלה קיבלו לפחות את המנה הראשונה, ובסך הכול בישראל חוסנו כבר למעלה מ-4,075,000 בני אדם | יולי אדלשטיין ינסה לקדם בימים הקרובים הצעת חוק נגד סרבני החיסונים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/02/21 08:17 ה באדר התשפא

"למעלה מ-50% מבני 30 פלוס כבר התחסנו"
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ד') כי מבצע החיסונים נמשיך וכי למעלה מ-50% מבני ה-30 ומעלה כבר התחסנו נגד קורונה. אתמול בוצעו כ-159,000 חיסונים. עד כה התחסנו 4,075,000 איש, ומתוכם, כ-2,700,000 קיבלו גם את החיסון השני. שר הבריאות יולי אדלשטיין, כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "מנצחים את הפייק ניוז, לכו להתחסן!".

במטרה לצמצם ככל האפשר את הגעתם למקומות העבודה של עובדים שבחרו שלא להתחסן, בראש ובראשונה של עובדי הוראה במערכת החינוך, שר הבריאות ינסה לקדם בימים הקרובים הצעת חוק בנושא. 

בנוסח החוק, כפי שפורסם ב-ynet, נכתב כי מדובר ב"הגבלה על כניסה לעסק של עובד שאינו מחלים או מחוסן, או שלא הציג בכניסה למקום העבודה תוצאה שלילית בבדיקת קורונה מהסוג, במקום ובמועד שייקבעו בתקנות, וחובת הגורם האחראי על המקום למנוע כניסה של עובד כאמור לעסק".

טרם נקבע לאילו מקומות עבודה לא יוכלו להיכנס אלה שאינם התחסנו, אך ככל הנראה מדובר בעובדים שבאים במגע עם מספר רב של אנשים מדי יום - כמו מורים, שוטרים וצוותי רפואה. "ייקבעו בשים לב להיקף האנשים שבאים במגע עם העובד, מאפייניהם, אופי העסק והעיסוק, וכן בהתחשב במי שיש לגביו הצדקה רפואית שלא להתחסן".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן