עיריית ירושלים: זינוק בפניות למוקד העירוני, מאמצים לעידוד החיסונים

כרטיסים למשחקים של בית"ר, חלוקת טאבלטים ושיחות עם רבנים: עיריית ירושלים מגבירה את המבצע לעידוד חיסונים נגד נגיף קורונה. בנוסף, זינוק של 40% בפניות התושבים לעירייה בימי הסגר השלישי

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/21 12:11 כח בשבט התשפא

עיריית ירושלים: זינוק בפניות למוקד העירוני, מאמצים לעידוד החיסונים
יוצאים מהסגר בירושלים, השבוע, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת סיומו של הסגר השלישי, עיריית ירושלים מסכמת את פעילות המוקד העירוני 106 בחודש ינואר 2021. מהנתונים עולה כי נצפה גידול של כ-40% בכמות הפניות, המתבטא ב-80,883 פניות סה"כ, וכ-3000 פניות מדי יום, בימים שבין ראשון לחמישי בשבוע. 

התיירות תחזור? עיריית ירושלים יוצאת במבצע חיסון לעובדי בתי המלון בעיר

בעירייה מציניים כי במהלך חודש ינואר 2021 התקבלו כ-6,000 בקשות לסלי מזון עבור חולי קורונה, כ-3,000 בקשות לפינוי אשפה מבתיהם של חולי קורונה וכ-300 בקשות סיוע בתחום הרווחה האישית. עיקר הפניות עסקו בשירותים עירוניים, ברישום למוסדות חינוך, לצד שאלות בנושאי קורונה וחיסונים. לציין כי 74% מהשיחות למוקד נענו תוך 30 שניות בלבד, כשזמן שיחה ממוצע עמד על כ-2:17 דקות ואחוז המענה עומד על כ-96%. לציין כי כל הפניות טופלו.

המערך הטיפולי בחולי הקורונה בכלל השכונות בעיר יצר במהלך הסגר קשר אישי עם כ-18 אלף בתי אב, בתוכם למעלה מ-42 אלף חולים. אנשי המערך שאלו לשלומם, בדקו את צרכיהם ונתנו למי שנדרש מענה רגשי. 
במסגרת זו חולקו כ-7,600 סלי מזון וכ-2,000 שוברים למשחקים לבתי אב חולים נזקקים.  בנוסף, ניתנו מענים לכ-5,300 אמהות ואבות הנמצאים בסגר ובידוד באמצעות פרויקט פגישות ייעוץ וליווי הורי, קו הרצאות טלפוני בנושאי הורות המותאם לאמהות חרדיות כמו גם סיוע רגשי של לאמהות בדיכאון אחרי לידה ופרויקט ייעוץ פרטני ליולדות טריות במזרח העיר.

עיריית ירושלים

עיריית ירושליםצילום: הדס פרוש, פלאש 90

"כחלק מהמאמץ לטפל בכלל הפניות המגיעות למוקד העירוני 106, בוצע ריענון נהלים לצוותי המוקדנים, כוח האדם במוקד תוגבר, זאת לצד המשך העסקתם של מוקדנים שנקלעו לבידוד והמשיכו לעבוד מהבית. כמו כן, הוטמעו טכנולוגיות מתקדמות למתן מענים דיגיטליים לפניות נפוצות של תושבים, דבר אשר מייעל את השירות לכלל הפונים", מסבירים בעירייה. 

"עיריית ירושלים חרטה על דיגלה להוביל בשירות", אמר ליאון, "ופעילות המוקד העירוני 106 מוכיחה שאצלנו בבירה זו לא רק סיסמה. על רקע העלייה בכמות הפניות, מדדי השירות מראים על הספקים חסרי תקדים. נמשיך לפעול על מנת להעניק את השירות הטוב ביותר לתושבי ירושלים".

על רקע היציאה מהסגר: העירייה פועלת לעידוד התושבים להתחסן

בנוסף, בעירייה מקדמים שורה של מהלכים לעידוד הציבור לצאת ולהתחסן נגד נגיף הקורונה. בעירייה אומרים כי רק בעזרת החיסון ניתן יהיה לצאת מהמשבר ולקדם את החזרה לשגרה. 

בין הצעדים שמקדמת העירייה לעידוד החיסונים בעיר: 

  • תחרות בין מוסדות החינוך - העירייה תערוך תחרות חיסונים בין מוסדות חינוך בקרב שכבות י"א-י"ב, במסגרתה תעניק לתלמידי המוסדות הזוכים שובר לחוצות היוצר או להופעה מרכזית אחרת לבחירה במהלך קיץ 2021. בנוסף, תחלק העירייה למתחסנים הצעירים כ-5,000 כרטיסים, על בסיס כל הקודם זוכה, למשחקי בית"ר ירושלים בכדורגל והפועל ירושלים בכדורסל, לתקופה בה תאושר הגעת קהל למגרשים.
  • הגרלת טאבלטים - העירייה תגריל 45 טאבלטים בקרב צעירים ממזרח העיר שיגיעו להתחסן עם הוריהם או עם בני 50 ומעלה. 
  • הרחבת מבצע החיסונים - השבוע החל מבצע חיסון למבקשי מקלט הנמצאים בירושלים. כמו כן אושרו הסעות לחיסונים עבור תושבים המתגוררים סמוך לגדר ולמתחם קלנדיה.
  • פתיחת מתחם חיסונים חדש - השבוע נפתח מתחם חיסונים חדש בתמיר (בכביש מול הר חוצבים), המכיל 20 עמדות חיסון למבוטחי קופ"ח כללית בלבד.
  • הסברה בשכונות - השבוע בוצעו שיחות עם רבני שכונות ויצא פרסום נוסף באמצעי התקשורת החרדיים. כמו כן הוקצו עשרות אלפי שקלים למינהלים הקהילתיים לצורך ייזום מבצעי עידוד חיסונים 
  • שיח עם תלמידים וצוותי חינוך במזרח העיר - 400 אנשי צוותים חינוכיים ממזרח העיר נפגשו עם ד"ר רמזי קורד, מנהל מחלקת קורונה בבית החולים שערי צדק ותושב מזרח ירושלים בעצמו, בו הציג להם את העובדות והנתונים סביב מגפת הקורונה וענה לשאלותיהם. המפגש, ששודר ישירות באמצעות הפייסבוק, נועד לעודד התחסנות. כמו כן התקיים גם מפגש זום עם ד"ר עלי ג'בריני, רופא של קופ"ח כללית, בהשתתפות 200 תלמידים, במהלכו השיב ד"ר עלי לשאלות התלמידים בנושא נגיף הקורונה. 
  • מחסנים את עובדי בתי המלון - במטרה להיערך לעונת התיירות, ביוזמת ראש העיר יצא לדרך מבצע חיסונים יזום לכלל עובדי בתי המלון בעיר. החיסונים יתקיימו באופן מרוכז בימים שלישי עד שבת, לכל חברי קופות החולים בכלל מתחמי החיסון ברחבי העיר.

ראש העירייה ליאון אמר כי "עיריית ירושלים פועלת ביצירתיות על מנת לעודד את תושבי העיר לצאת ולהתחסן נגד נגיף הקורונה ובכך לסייע לשמירה על בריאות הציבור ולקדם את החזרה לשגרה. נמשיך ליזום מהלכים מיוחדים למען מטרה חשובה זו. רק יחד ננצח את הקורונה ונשוב לשגרה הברוכה"