עופר שלח פרש מהתמודדות לכנסת

יו"ר מפלגת 'תנופה' הודיע על פרישה מהתמודדות, לאחר שניסיון החיבור עם מפלגת העבודה נכשל: "חייב לעמוד במה שהבטחתי לרבים, ולמנוע אובדן קולות למחנה המבקש להחליף את נתניהו"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/02/21 17:46 כב בשבט התשפא

עופר שלח פרש מהתמודדות לכנסת
עפר שלח, צילום: Miriam Alster/Flash90

מפלגת 'תנופה' של עופר שלח לא תתמודד בבחירות לכנסת. לאחר כישלון המגעים לריצה משותפת של מפלגתו של שלח עם מפלגת העבודה, הודיע אחר הצהריים (ה') חבר הכנסת לשעבר כי לא יתמודד בבחירות הקרובות.

רצות לבד: הסתיים ללא תוצאות המו"מ בין העבודה ותנופה

"לפני שלושה שבועות קראתי לחיבור בין העבודה, הישראלים ותנופה", כתב שלח. "חיבור שיש בו התאמה ערכית ויכולת פוליטית, ולפי כל סקר אחרון שווה מספר דו-ספרתי של מנדטים. זהו בדיוק הסכר אליו התכוונתי.
מאז, וביתר שאת בימים האחרונים, עשיתי כל מאמץ שהחיבור יקום ויצלח. זה לא קרה, ולא בגלל שום דרישה שלי. יו״ר העבודה מרב מיכאלי החליטה שטוב לה לרוץ לבד. אני מאחל לה הצלחה".

לדבריו, "בנסיבות האלה אני חייב לעמוד במה שהבטחתי לרבים, ולמנוע אובדן קולות למחנה המבקש להחליף את נתניהו. תנופה לא תרוץ בבחירות הקרובות, וכך גם אני אישית".

"עוד כתב: "לכל אורך הדרך נהגתי על פי אמות המידה שהינחו אותי כל ימי בפוליטיקה. לא הוצאתי שקל מכספי ציבור, עמדתי בכל הבטחה שנתתי, לאלה שהלכו איתי ואלה שתמכו. הלכתי בדרך בלב שלם וכך אני גם מסיים אותה".

גם יו"ר מפלגת 'הישראלים', רון חולדאי, צפוי להודיע בקרוב על פרישה מהתמודדות. רגע לפני סגירת הרשימות לכנסת, הלילה ב-22:00, המפלגות המזוהות עם גוש המרכז-שמאל בבחירות הקרובות יהיו יש עתיד, כחול לבן, העבודה ומרצ.