נתניהו על הסגר: "נתחיל בפתיחה הדרגתית כבר בשבוע הבא"

ראש הממשלה קרא לציבור המבוגר בישראל למהר ולהתחסן: "אני מציב היום יעד לאומי שהוא הבסיס ליציאה שלנו מהקורונה - לחסן לפחות תשעים אחוז מגילאי החמישים פלוס תוך שבועיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/02/21 18:32 כ בשבט התשפא

נתניהו על הסגר: "נתחיל בפתיחה הדרגתית כבר בשבוע הבא"
מכריז כי תצא תכנית יציאה מהסגר, צילום: צילום מסך

על פי החלטת הממשלה, ביום שישי בשעה 7:00 צפוי להסתיים הסגר ההדוק שנמשך כבר קרוב לחודש ימים, ובמשרד הבריאות החלו להיערך למתווה היציאה ממנו, ולפתיחת המשק. בינתיים, ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין מעוניינים דווקא בהארכת הסגר, לפחות עד ליום ראשון, במטרה להימנע מהתקהלויות בסוף השבוע. בעקבות כך יוצאים הערב נתניהו ואדלשטיין בהכרזה האם יוארך הסגר או יגיע לסיומו.

ראש הממשלה נתניהו הציג את התפשטות המוטציה בישראל במשך החודש האחרון וקרא לציבור להתחסן על מנת לבלום את ההתפשטות. "מבצע החיסונים הזה הוא המפתח שלנו לתכנית היציאה מהקורונה" קבע נתניהו. עוד הציג כי האוכלוסייה שנפגעה באופן כמעט מוחלט היא בני ה-50 ומעלה: "97 אחוזים מהמתים זה בתוך הגיל חמישים ומעלה, כמעט מאה אחוז מהמתים. זה דבר שמכה בנו אבל בצורה מאוד ברורה אם השתלטנו על המחלה בגילאים האלה, אם הצלחנו לחסן ולהגן על אנשים שהם חמישים פלוס, במידה רבה אנחנו בדרך לניצחון על הקורונה".

לאחר מכן הכריז ראש הממשלה: "אני מציב היום יעד לאומי שהוא הבסיס ליציאה שלנו מהקורונה לחסן לפחות תשעים אחוז מגילאי החמישים פלוס תוך שבועיים. זה יעד בר השגה משום שכרגע 77 אחוז מחוסנים. כבר היום 77 אחוז מחוסנים. אנחנו מקווים להשלים את זה בשבועיים הקרובים". לבסוף בעניין הסגר הכריז: "נתחיל בפתיחה הדרגתית כבר בשובע הבא אבל נצא בצורה זהירה. אביא את היעד הלאומי הזה לממשלה".

לאחריו עלה שר הבריאות והוסיף על נתניהו: "מחר הממשלה תצטרך להחליט על המשך הסגר. מה שביקשנו ביום ראשון בערב לבין פתיחה ביום שישי בבוקר פער של כמאתיים אלף אנשים נוספים, מתוכם הרוב זה אנשים בגילאי הסיכון, מוגנים או לא מוגנים". עוד הוסיף: "אחרי הסגר הארוך והקשה הזה, אם אנחנו פותחים לקראת סוף השבוע, כולנו נראה מגעים חברתיים עם המשפחה, חברים, אינסוף. היום הזה יכונה בהמשך יום שישי השחור אנחנו צריכים להימנע מזה, ואני מקווה שחברי בממשלה יבינו את הדבר הפשוט שאני מדבר עליו". אך למרות הדרישה להאריך את הסגר אמר: "אנחנו בימים הקרובים נסכם את הישיבות שלנו שאנחנו כבר מקיימים גם עם משרד החינוך, לגבי פתיחה זהירה של שנת הלימודים, גם עם סקטורים שונים במשק שקשה להם במסחר , בעסקים השונים, בתיירות, ואנחנו נציג את התכנית הזהירה וההדרגתית של היציאה מן הסגר".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן