הערכה: הסגר יוארך בארבעה ימים בלבד

במשרד הבריאות מבינים כי אין היתכנות פוליטית לאישור הארכת הסגר בשבוע נוסף, ועשויים לבקש ארבעה ימים נוספים, עד ליום חמישי הבא, כדי לראות את תחילת הירידה הממשית בתחלואה הקשה, ובהקלת העומס על בתי החולים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/01/21 21:56 יד בשבט התשפא

הערכה: הסגר יוארך בארבעה ימים בלבד
מחסום בירושלים לאכיפת הסגר, צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

הסגר יוארך בארבעה ימים בלבד? על רקע נתוני התחלואה והתמותה הקשים, המצב הקשה בבתי החולים ובמחלקות הקורונה, והעובדה כי מספר הנדבקים החדשים כמעט ולא משתנה בשבועות האחרונים, על אף הסגר ההדוק ומבצע החיסונים הנרחב, הביאו את מומחי משרד הבריאות להבנה כי לא ניתן יהיה להתחיל את היציאה מהסגר כבר ביום שני הקרוב, כפי שתוכנן.

משרד הבריאות: ממחר - חיסונים מגיל 35 ומעלה

ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין הבהירו מוקדם יותר היום (ד') כי אין מנוס מהארכת הסגר, אך בינתיים החוק להעלאת הקנסות תקוע בוועדת החוקה של הכנסת, ובכחול לבן חוזרים שוב ושוב על הצהרתם כי לא יאפשרו את המשך הסגר ללא אישור הצעת החוק, שנועדה להעלות את הקנסות נגד מפרי הסגר. נכון לעכשיו, בכחול לבן אף מסרבים לאפשר את כינוס ישיבת הממשלה, אותו דורש נתניהו לקיים כבר מחר, במטרה לאשר את הארכת הסגר.

עם זאת, על פי דיווח הערב בחדשות 12, גם בכחול לבן מבינים כי לא יהיה מנוס מהארכת הסגר, וכי המצב כעת לא מאפשר את פתיחתו. ההערכה היא כי במשרד הבריאות מבינים, מנגד, כי מבחינה פוליטית לא ניתן יהיה לאשר את הארכת הסגר בשבוע נוסף, כפי שתכננו לדרוש בימים האחרונים, ונראה כי כעת יסתפקו בארבעה ימים בלבד של הארכה, שיביאו אותנו לסיום הסגר ההדוק ביום שישי הבא, ה-5 בפברואר.

עוד נאמר בדיווח כי המומחים במשרד הבריאות לא מבינים מדוע המספרים אינם יורדים, כפי שחזו ההערכות. מומחי המשרד סבורים כי בשבוע הבא נתחיל לראות את הירידה במספר החולים הקשים, אך כזכור זו הייתה ההערכה גם בשבוע הקודם, והדבר לא קרה. מקדם ההדבקה בישראל אמנם ירד לסביבות 0.9, אך המספרים 'תקועים' כבר כמה ימים על נתון זה, ולא ממשיכים לרדת.

נתניהו: "הסגר יוארך בוודאות". אדלשטיין: "לצאת עכשיו - הפקרות"

בסיור היום במרכז חיסונים בשדרות אמר נתניהו כי "הסגר יוארך בוודאות" והבהיר כי יביא את הצעת ההחלטה לדיון בממשלה מחר: "אני אכנס מחר את הממשלה ואני אעביר את הצעת משרד הבריאות לממשלה להארכת הסגר - נחליט לפי רמת התחלואה כמה זמן". לדברי ראש הממשלה, "המוטציה הבריטית משתוללת בעולם והיא גם נכנסה לישראל. אנחנו הצלחנו לבלום אותה, אנחנו צריכים להוריד אותה ולהבטיח שלא יכנסו מוטציות חדשות שאנחנו אפילו לא מכירים".

שר הבריאות אדלשטיין, שהשתתף אף הוא בסיור עם נתניהו בשדרות, אמר כי "ביקשתי מרה"מ לכנס את הממשלה כדי לדבר על הארכת הסגר. אנחנו לא יכלים להפקיר את הצוותים הרפואיים שלנו בבתי החולים עם כמעט 1,200 חולים קשים וכ-300 מונשמים וחולים במצב קריטי".

לדברי אדלשטיין, "לצאת במצב הזה מהסגר זאת הפקרות ממש. אנחנו צריכים להמשיך בצעדי הריסון כדי לאפשר את הירידה בתחלואה".

נכון להיום יש בישראל 75,920 חולי ונשאי קורונה מאומתים. מעט פחות משיא התחלואה בשבוע שעבר, אז הגיע המספר לכ-82 אלף, אך עדיין גבוה מאוד. המצב בבתי החולים ובמחלקות הקורונה קשה מאוד, והדיווחים על עומסים כבדים מאוד במחלקות ועל אמבולנסים שעומדים שעות בכניסות לחדרי המיון עם חולים בשל חוסר מקום הולכים ומתרבים.

1,779 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים, ומתוכן 1,207 מוגדרים במצב קשה, ו-324 זקוקים להנשמה. 46 חולי קורונה מתו מאז אתמול בבתי החולים ברחבי הארץ, ומספר המתים הכולל מאז פרוץ המגפה עומד על 4,539.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן