איילת שקד על גבורת נשים בשואה: "גבורת העם היהודי נבנתה מהאם היהודייה"

חברת הכנסת סיפרה שני סיפורי גבורה של נשים, האחת היא רוז'ה רובוטה מנהיגת המרד באושוויץ שהוצאה להורג מספר ימים לפני שחרור המחנה. השנייה היא מורדת נוספת אשר הוצאה להורג אחרי שהכתה את מפקד הקרמטוריום

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/20 14:57 כז בניסן התשפ

איילת שקד על גבורת נשים בשואה: "גבורת העם היהודי נבנתה מהאם היהודייה"
צילום: יוסי זמיר

כחלק מהטקס שנערך בכנסת לכבוד יום הזיכרון לשואה ולגבורה, נאמה חברת הכנסת איילת שקד, ובנאומה התמקדה בסיפורי גבורה של נשים בשואה. הסיפורים האישיים בה התמקדה שקד היו בעיקר בסיפורן של המורדות במחנה אושוויץ של הזונדרקומנדו, כנגד הצוררים הנאצים לקראת סוף המלחמה. 

https://www.facebook.com/237683826350051/posts/2805864646198610/

שקד: "אני רוצה לדבר על גבורתן של הנשים היהודיות במקום האפל ביותר בעולם , בתאי הגזים והקרמטוריום באשוויץ". משם סיפרה את סיפורה של רוזה רובוטה אחת ממנהיגות המרד של הזונדרקומנדו באשוויץ, שנתלתה ימים ספורים לפני שחרור המחנה. רוז'ה ועוד שלוש יהודיות נוספות נתפסו בידי הנאצים לאחר שהעבירו אבק שריפה על מנת לפוצץ את הקרמטוריום. "הנאצים חשבו שאם הם ינצחו את האישה, את האם היהודייה, הם יצליחו להשמיד את העם היהודי". רוז'ה בזמן השבי שלה לא בגדה בחבריה ואף דרשה מהם לשרוד ולעלות ארצה. מילתה האחרונה הייתה "נקמה".

"אני ניצבת היום מולכן - רוזה, אלה, אסתר וורדינה להגיד לכן שניצחתן, גבורתכן היא סמל עבורנו", הכריזה שקד. "במשך 75 השנים שעברו צעירים וצעירות בישראל התחנכו על ברכיהן של נשים יהודיות, ברוח זו של אומץ לב ברגעים הקשים ביותר ועמידה נחרצת אל מול הרוע". שקד המשיכה לסיפור על גיבורה נוספת ששמה אינו ידוע, שהכתה את מפקד הקרמטוריום בפניו לאחר שצפה בהנאה בנשים שהובלו לתא הגזים. אותה אישה הוכתה ונכנסה לתא הגזים כשהיא חבולה וצוחקת על החיילים.

שקד סיכמה את נאומה על אותן נשים, שהשפיעו על תקומת המדינה: "אותה אישה מייצגת את הגאווה, התעוזה והגבורה היהודית גם בגיא צלמוות. גבורת העם היהודי ואומץ הלב של צעיריה, שנבנתה מהאישה ומהאם היהודייה, היא זו שנתנה את הכוחות לקום מן העפר ולהקים את מדינת ישראל".  

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן