דעה די לצביעות - הפעם יאיר גולן צודק

העליהום שהביא את חבר הכנסת ממרצ למחוק את הציוץ מהטוויטר מלא בצביעות | אי אפשר להמשיך להיות נחמדים לקבוצות שמזלזלות בהנחיות הקורונה ואז רצות להתחסן | הגיע הזמן לנוסחה חדשה: מי שלא מציית להנחיות - לא זכאי לחיסון

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 12/01/21 12:55 כח בטבת התשפא

די לצביעות - הפעם יאיר גולן צודק
עימותים בירושלים במהלך הסגר הקודם. , צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

לו נדמיין, קבוצה כלשהי של אנשים שמתגוררת במקום מבודד, כשאת כל השירותים והתשתיות שלהם, החל מחשמל ומים ועד מצרכים בסיסיים, הם מקבלים בשיירות של משאיות מהעיר השכנה. יום אחד מחליטים חברי המקום להפציץ את אותה עיר שמספקת להם את כל צרכיהם. האם יעלה בדעתה של תושבי העיר להמשיך ולספק להם את אותם שירותים בהמשך על אף הירי? כנראה שלא.

את הטענה הזאת בדיוק אמר חבר הכנסת שהימין והדתיים כל כך אוהבים לשנוא - הלא הוא סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן. בציוץ שהעלה בטוויטר ובעקבות התנפלות הגולשים מיהר למחוק, כתב גולן כי "אם יש חסידויות שמסרבות לציית לחוקי המדינה, אז אולי כדאי שהמדינה תפסיק לשרת להם שירותים מסוימים, כגון בריאות בימי קורונה". זאת לאור התחלואה העולה בקצב מדאיג בקהילות אלו. 

סגן הרמטכ"ל לשעבר, שהיטיב הפעם לזהות תהליכים, טוען במידה רבה של צדק כי אין אפשר לאחוז את החבל בשני קצותיו. אי אפשר גם לצפצף על הנחיות משרד הבריאות, וגם לרוץ ולעמוד בראש התור לחיסונים. המדינה חייבת לקבוע תנאי חדש - מי שלא מציית להנחיות - לא זכאי לחיסון.

יהיה מעניין לראות האם חסידות בעלז שמזלזלת בהנחיות עוד מתחילת הגל הראשון, ימשיכו לזעוק נגד המדינה, או שמא יצבאו בהמוניהם על מוקדי החיסונים. והאם חבורות ההיפים מהגליל שעסוקות בהפצת פייק ניוז על הקורונה, ימשיכו לזרוע בהלה בציבור בעזרת קונספירציות גם כשהחיסון יהיה הדבר היחיד שיציל אותם. 

אבהיר כי אני לא חושב שצריך לשלול חיסון ממישהו בגלל עבירה על החוק, אבל צריך לומר בתוקף כי אי אפשר להמשיך ולזלזל בחובות וההנחיות של המדינה, ובאותו נושא, ובאותה נשימה לדרוש בגלוי את הזכויות הנלוות. 

ובאשר לאלה שמיהרו לסמן את המטרה על גבו של גולן - תפסיקו להיות להוטים כל כך לגנות אותו על אוטומט, יש לו מספיק אמירות שמוצדק לגנות. לא עכשיו.