הרב יצחק יוסף: "הפורעים בבני ברק הם נוער שוליים ומחללי השם"

הרב הראשי הספרדי מגנה את האלימות בימים האחרונים נגד המשטרה, ותוקף בחריפות את האחראים למעשה: "יש להוקיע את אותם פורעים ולהתנער מהם. אין שום הצדקה למעשי אלימות ויש לחדול מכך מיד"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 25/01/21 12:35 יב בשבט התשפא

הרב יצחק יוסף: "הפורעים בבני ברק הם נוער שוליים ומחללי השם"
מגנה את האלימות. הרב יוסף, צילום: פלאש 90. דוד כהן

הראשון לציון הרב הראשי לישראל יצחק יוסף מגנה הבוקר (ב') את אירועי האלימות נגד המשטרה שהגיעו אתמול לשיא עם שריפת האוטובוס בבני ברק וידויי אבנים במספר מוקדים בעיר כלפי שוטרים: "הפורעים בבני ברק הם נוער שוליים מחללי השם יש להתנער מהם. דרכם אינה דרך התורה, אני קורא לרשויות הרווחה לטפל בהם ולמחנכים ללמדם מידות ודרך ארץ. אין שום הצדקה למעשי אלימות ויש לחדול מכך מיד".

"שמעתי בכאב רב ובזעזוע על האלימות הקשה והחילול ה׳ החמור שנעשה בימים האחרונים בכמה מקומות ברחבי הארץ, והתנהגותם האלימה של קומץ נערים מנוערים מן התורה ומהמידות ודרך ארץ שמבצעים מעשי אלימות בימים האחרונים. 

"בוודאי שאין שום הצדקה למעשים חמורים מעין אלה, אותם שעושים מעשים כאלה בשם התורה, הם מחללים שם שמים ברבים. בגמרא מסכת יומא מבואר עוון חילול השם, שהוא העוון הכי חמור שיש, אפילו יהיה לו ייסורים אפילו יעבור עליו יום הכיפורים ויחזור בתשובה לא מתכפר לו העוון הזה. לכן יש להוקיע את אותם פורעים ולהתנער מהם. 

"דרכנו כדרך התורה ודרך ארץ קדמה לתורה, וחובה קדושה על ראשי העיר ועל רשויות הרווחה בעיר בני ברק להתגייס לטיפול מיידי בנוער זה, שאחרי הכל הוא חלק מבשרנו וכמובן שהוא מיעוט ואינו מלמד על הכלל, מיעוט זה מכתים את תדמיתו של הציבור החרדי כולו, שרובם ככולם רחוקים מאוד מהתנהגויות אלה. 
 
"ואני קורא בקריאת קודש לאותו נוער לחדול מכל מעשי אלימות ולדעת שאין שום הצדקה בעולם לנקוט בדרך של אלימות. כי אנשים אחים אנחנו, כולנו בני אברהם יצחק ויעקב, דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. וכולנו מצווים על ואהבת לרעך כמוך. 
 
הרב יוסף פנה למשטרת ישראל ואמר: "כמו כן, על שוטרי משטרת ישראל  אני קורא אליכם לנהוג באיפוק כי אנשים אחים אנחנו, כולנו בני אברהם יצחק ויעקב, דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. וכולנו מצווים על ואהבת לרעך כמוך. ועל המחנכים במוסדות החינוך בכל אתר ואתר, לעמוד בקשר רצוף עם כלל התלמידים בכל התקופה הקשה העוברת עלינו, ללמדם תורה מידות ודרך ארץ.
 
"ויהי רצון שיקויים בנו מה שנאמר בגמרא יומא שם "ואהבת את ה' אלהיך שיהא שם שמים מתאהב על ידך", ונזכה להרבות בקידוש ה׳ ולא חלילה להיפך. ואני תפלה שהשי"ת יאזין לתפילותינו ויעצור המגפה והמשחית  מעל העולם כולו ומעל עמו ישראל בכל מקום ומקום. וכל החולים הקב״ה ישלח להם רפואה שלימה אמן ואמן".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן