העימותים נמשכים: אוטובוס הוצת בבני ברק, הרכבת הקלה הושחתה

החיכוכים בין המגזר החרדי למשטרה מסרבים לשכוך, כשהלילה נרשמו מספר אירועים חריגים | אוטובוס הותקף על ידי מפגינים בבני ברק, הנהג נפצע ופונה לבית החולים | בירושלים נשפך מלט על מסילות הרכבת הקלה ונופצו שמשות הקורונות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 25/01/21 07:45 יב בשבט התשפא

העימותים נמשכים: אוטובוס הוצת בבני ברק, הרכבת הקלה הושחתה
עימותים בין שוטרים למפגינים בירושלים, השבוע. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

העימותים האלימים בין המגזר החרדי לגורמי אכיפת החוק נמשכים, כאשר אמש (א') המשיכו החיכוכים בירושלים ובבני ברק בעקבות תקנות הקורונה וסגירת מערכת החינוך.

בבני ברק, הבעירו המפגינים אש במספר מוקדים על הכביש, והתעמתו עם שוטרי היס"מ שהיו במקום וניסו לפזר אותם באמצעות רימוני הלם. מפגינים פרצו לתוך אוטובוס של חברת אפיקים,  ותקפו את הנהג, בן 41, שפונה לבית החולים שיבא בתל השומר לאחר שנפצע באורח קל. האוטובוס הוצת מאוחר יותר, אחרי שהמפגינים נהגו בו עד רחוב אהרונוביץ, האש פגעה בכבלי החשמל, דבר שהביא לפינוי הבניין הסמוך מיושביו, עד הגעת כוחות הכיבוי. 

מרכז האירועים בירושלים היה בכיכר השבת, לאחר שעשרות מפגינים התאספו במקום, יידו אבנים וחסמו את הצירים. על פי המשטרה, המפגינים גרמו נזק לרמזורים ולתשתיות אחרות באזור. שניים נעצרו בחשד להפרות סדר.



בסמוך לתחנת הרכבת הקלה "שבטי ישראל", השחיתו מפגינים את הקורונות, תוך ניפוץ שמשות הרכבת והשלכת צבע שחור על הקורונות עצמם.  כמו כן, המפגינים שפכו מלט על מסילות הרכבת הקלה, דבר שהיה יכול לגרום להתהפכות הרכבת במידה והמלט היה מתקשה. משטרת ירושלים עורכת חיפושים אחר החשודי במעשים.

מחברת "סיטיפס" המפעילה את הרכבת הקלה בירושלים, נמסר כי "נגרם נזק רב לרכבת קלה ולתחנת הרכבת על ידי קבוצת מפגינים אלימים שהתפרעו". בחברה הוסיפו כי "המפגינים שניפצו באבנים את שמשות הרכבת והתחנות והשליכו צבע דביק על הקרונות, סיכנו במעשיהם את הנוסעים המבוהלים. סיטיפס מגנה בחריפות את המתקפה האלימה והוונדליסטית, וקוראת למשטרה למצות את הדין עם המתפרעים".

המשטרה פרסמה כי עצרה הלילה בבני ברק ארבעה חשודים ברגימת אוטובוסים ואת רכבו של ראש העיר, ושהציתו אוטובוס בלב שכונת מגורים ואף ניסו לפרוץ אל תחנת כיבוי האש בעיר, תוך חסימת יציאתן של הכבאיות אל מוקדי האש.

המשטרה נאלצה להתמודד אמש עם הפרות סדר קשות בעיר בני ברק, במסגרתן פורעי חוק תקפו אזרחים והסבו נזק רב לרכוש, לרבות הצתת אוטובוס תוך ניסיון פגיעה בכוחות החירום וההצלה וסיכון הציבור שומר החוק כולו.
 
בתוך כך, כוחות משטרה של תחנת בני ברק בתגבור כוחות משטרה נוספים שהוזעקו מכל רחבי המחוז, נערכו מבצעית לטיפול בצבר האירועים החמור, כאשר בפעילות ממוקדת פזרו את ההתקהלות האסורה מרחובות העיר, בדגש על ההתגודדות האלימה מול תחנת כיבוי האש.

מדובר בעבירות חמורות וקשות ולפיכך בכוונת המשטרה לבקש היום את הארכת מעצרם של ארבעת החשודים בבימ"ש השלום ת"א, בהתאם לממצאי החקירה. במשטרה מדגישים כי נפעל לאיתור ומיצוי מלוא חומרת הדין עם פורעי החוק אשר במעשיהם מסכנים חפים מפשע.