מחאת מותו של אהוביה סנדק: עשרות מחאות ברחבי הארץ

הפגנות בעשרות מוקדים מתקיימות הערב ברחבי בארץ, במחאה על מותו של אהוביה סנדק ז"ל, לאחר מרדף עם שוטרים. המפגינים מדווחים על אלימות שוטרים וכן על קבלת דוחות קורונה במספר הפגנות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/01/21 21:59 ח בשבט התשפא

מחאת מותו של אהוביה סנדק: עשרות מחאות ברחבי הארץ
צפת, הערב, צילום: ללא

מאות מפגינים בעשרות מוקדים ברחבי הארץ מוחים הערב (ה') על מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל לאחר מרדף עם שוטרים, לפני כחודש. המוחים נושאים את תמונתו של אהוביה ז"ל וקוראים להקמת ועדת חקירה שתחקור את התנהלות ימ"ר ש"י ואת מותו של הנער.

בגשר בר אילן, ברמת גן, חסמו עשרות את כביש מספר 4 למשך דקות ארוכות. שוטרים שהגיעו למקום פינו את המפגינים. בגשר המיתרים בכניסה לעיר ירושלים עשרות מפגינים חוסמים את הכניסה לעיר לסרוגין.

בצומת חטמ"ר שומרון, מציגים שוטרי מג"ב למוחים במקום צו שטח צבאי סגור החתום ע"י מח"ט שומרון ומנסים לפזר את המוחים במקום, בינתיים ללא הצלחה. במוקד שומרון  דיווחו חסימות כבישים בכיכר חטמ"ר שומרון, צומת תפוח, צומת רחלים, צומת שבי שומרון, צומת קדומים, צומת קרני שומרון, צומת גיתי אבישר ובציר גלעד שחסום לשני הכיוונים.

הפגנות מתקיימות גם בנוף הגליל, צומת לטרון, מול המטה הארצי בירושלים, באשקלון, באר שבע, צומת ניצן, צפת, חולון, בצמתים ברחבי יו"ש ובנקודות נוספות. 

המוקד המשפטי של ארגון חוננו דיווח על שישה עצורים. בשומרון נעצרו שלושה עצורים, בגשר המיתרים נעצר קטין כבן 16 ובגיר, ובצומת שילת נעצרה קטינה כבת 14. המפגינים מדווחים על אלימות שוטרים ברחבי הארץ, וכן על קבלת דוחות קורונה במספר הפגנות. עורכי דין של הארגון מעניקים סיוע משפטי לעצורים, לנפגעי אלימות השוטרים ולמפגינים שקיבלו דוחות. אחד מהעצורים שהובא לתחנת המשטרה באריאל, איבד את הכרתו ופונה לבית החולים.