רחוב אהוביה סנדק ז"ל בתל אביב

פעילים במחאת מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, שינו את שמם של רחובות בת"א לשמו של הנער ונעצרו. על שלטי הרחוב נכתב: "רחוב אהוביה סנדק. נער, חלוץ עברי, נהרג בידי שוטרים מימ"ר ש"י". ארגון חוננו: "ניסיון להשתיק מחאה אזרחית, לגיטימית וצודקת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/01/21 09:20 ו בשבט התשפא

רחוב אהוביה סנדק ז"ל בתל אביב
צילום: ישראל זעירא

30 יום למחאה. פעילים במחאת מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, שינו לפנות בוקר (ג') את שמם של רחובות בתל אביב לשמו של אהוביה. על השלטים נכתב: "רחוב אהוביה סנדק. נער, חלוץ עברי, נהרג בידי שוטרים מימ"ר ש"י".

הערב ימלאו שלושים יום למותו של אהוביה וצפויה להתקיים הפגנת רשת גדולה בה יפיצו אלפים את תמונתו של אהוביה ז"ל ויקראו להקמת ועדת חקירה שתחקור את התנהלות ימ"ר ש"י, כמו גם את מותו לאחר מרדף עם שוטרים בבנימין.

נזכיר כי בימים האחרונים, כחלק מפעולות המחאה על הרג הנער בידי שוטרים, נצבעו מזרקות בירושלים ובת"א באדום. כמו כן, מידי ערב מתקיימות הפגנות מחאה במוקדים שונים ברחבי הארץ.

צילום: ישראל זעירא


משטרת ישראל דווחה כי היא פתחה הבוקר בחקירה "עם קבלת דיווח על חשד להשחתת פני מקרקעין, לאחר שנמצא כי הוצמדו מדבקות על גבי שלטי רחובות ברחוב דיזינגוף בת"א. שוטרי תחנת לב ת"א עכבו לחקירה ארבעה קטינים בחשד למעורבות ונסיבות האירוע נבדקות". 

עו"ד אמיר ברכה, הגיע מטעם ארגון חוננו לתחנת המשטרה בתל אביב בה מוחזקים ארבעת הנערים, והעניק להם סיוע משפטי. עו"ד ברכה תקף את המשטרה על המעצר "פגשתי כעת את שלושת הקטינים ואת הבגיר בן ה-18, שנעצרו בגין תליית השלטים. זה פשוט אבסורד, זה ניסיון להשתיק מחאה אזרחית, לגיטימית וצודקת. אני קורא למשטרת ישראל להתעשת ולהפסיק עם התנהלות הביריונית הזאת".