הרב לאו: "ברוך השם לא כואב לי שום דבר"

הרב הראשי לשעבר, שנדבק בנגיף הקורונה, אומר כי הוא מרגיש טוב וכי הוא אופטימי. "את ההודעה קיבלתי 5 ימים אחרי החיסון השני אבל כנראה נדבקתי לפני החיסון השני".

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/01/21 10:42 ה בשבט התשפא

הרב לאו: "ברוך השם לא כואב לי שום דבר"
הרב ישראל מאיר לאו, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הרב הראשי לישראל לשעבר ורבה של העיר תל אביב-יפו, ישראל מאיר לאו, שנדבק בקורונה, סיפר הבוקר (ב') כי הוא מרגיש טוב וכי הוא אופטימי. "יש לי סיבות טובות לאופטימיות, קיבלתי שני חיסונים ולהפתעתי הרבה קיבלתי טלפון ממשרד הבריאות שאני מאומת". את הדברים אמר ברדיו גלי ישראל.

"ברוך השם לא כואב לי שום דבר, אני מציית להוראות, מתפלל ביחידות בבית". הרב לאו אמר כי הספיק לקבל את שתי מנות החיסון: "את ההודעה קיבלתי חמישה ימים אחרי החיסון השני אבל כנראה נדבקתי לפני החיסון השני".

בדבריו, התייחס הרב לאו לכך שקיים זלזול בשמירה על הנחיות משרד הבריאות. "אני רואה את זה קרוב לשנה, ואני לא מבין את זה. מדובר בחיי אדם, במקום לקרב את הקץ אנחנו מרחיקים אותו על ידי חיפוש של הקלות של הרגע וזה עולה לנו בחיי אדם".

הרב לאו התייחס גם לאמירתו של ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, שאמר שיפתח את כלל מוסדות התרבות בעירו בתחילת החודש הבא, למי שקיבל את שתי מנות החיסון: "זה לא מוסיף לנו, גם האמנים מבינים שזה עולה לנו בחיי אדם".

לאחר שקיבל את מנת החיסון הראשונה, לפני כחודש, אמר הרב לאו: "התורה אומרת "ורפא ירפא", רשות כזו הופכת לחובה. כל עוד לא הייתה תרופה, היה עלינו לשמור את ההנחיות ב"שב ואל תעשה" - גם את זה לא תמיד קיימנו כראוי. ברגע שבא גוף שאינו פוליטי ובחנו באופן מעמיק ונתנו אישור לחיסון וקבעו שמעל לכל ספק זה יכול לרפא, צריך להתעלם מהחששות כציווי ורפא ירפא, כייחוד כשהם עלומי שם ולהתייחס לרופאים גלויי השם שמסבירים שיש לקחת אותו".

כזכור, יו"ר מפלגת הישראלים חולדאי,  אמר אתמול בראיון לכאן חדשות: "בעוד 10 ימים נפתח את אולמות התרבות. מאחר שיש קהל גדול של אנשים מחוסנים עם גרין קארד. יש קהל גדול של אנשים מחוסנים עם דרכון ירוק – אין סיבה שמי שהתחסן לא יהיה יכול להגיע לקאמרי". 

חולדאי טען כי ראש הממשלה מעוניין לחכות עם הפתיחה סמוך לבחירות, כדי ליצור אפקט של "ניצחון על הקורונה", לצרכי בחירות: "אי אפשר לחכות שנתניהו יפתח את זה יום לפני הבחירות".