החוזרים מאיחוד האמירויות ומברזיל יחוייבו בבידוד

משרד הבריאות יחייב את החוזרים מברזיל ומאיחוד האמירויות בבידוד במלונית, אלא אם יבצעו בדיקת קורונה עם נחיתתם ובדיקה נוספת לאחר תשעה ימים בבידוד ביתי

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 17/01/21 23:05 ד בשבט התשפא

החוזרים מאיחוד האמירויות ומברזיל יחוייבו בבידוד
בדיקת קורונה בנמל התעופה בן גוריון, צילום: פלאש 90

הממשלה אישרה הערב (א') כי החל מהלילה בשעה 1:00 יחויבו כל החוזרים מאיחוד האמירויות ומברזיל בבידוד במלונית, כולל כל מי ששהה בברזיל ב-14 הימים האחרונים. ההחלטה תהיה בתוקף עד ליום 27.1.21.

בנוסף, החלטה דומה שהתקבלה לגבי השבים מדרום אפריקה וזמביה הוארכה ב-10 ימים נוספים, עד ל-27.1.21.

במקביל הוחלט להאריך בשבועיים את חובת הבידוד במלונית לכל מי שחוזר מכל מדינה בעולם, אלא אם הסכים להיבדק עם הכניסה לארץ ולהתחייב לבצע בדיקה נוספת לאחר 9 ימים (שבמהלכם ישהה בידוד ביתי), וזאת עד ליום 1.2.21.

מוקדם יותר היום התייחס יו"ר מפלגת ימינה, נפתלי בנט, ל-"מחדל נתב"ג" כלשונו, ולכך שלא כל הנכנסים לארץ חייבים בבידוד: "כ-750,000 אנשים נכנסו לישראל דרך נתב"ג *ללא שום בדיקה* מאז תחילת הקורונה. חוסר האכפתיות והחובבנות של ממשלת נתניהו ושרת התחבורה רגב האחראית על נתב"ג גרמו באופן ישיר להכנסת רבבות חולי קורונה לתוך ישראל, הכנסת המוטציה הבריטית והמוטציה הדרום אפריקאית ולהזנקת התחלואה בארץ. ממשלת הרשלנות הזו הטילה על תלמידי ישראל ובעלי העסקים בישראל סגר אחר סגר בזמן שהיא הזריקה לתוכנו את הנגיף בהיקפים עצומים".

בתוך כך, ממשלת ישראל צפויה להתכנס ביום רביעי ולדון בהארכת הסגר המהודק, ככל הנראה בשבוע נוסף. ממונה המאבק בקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר הבוקר בכאן חדשות כי "אני מעריך שלא תהיה ברירה אלא להאריך את הסגר בשבוע נוסף - עדיין לא ירדנו במספר החולים הקשים, העומס על המחלקות גדול, נראה לי שלא תהיה ברירה".

[מפת_רמזור]