מחדל: תלמידת מדרשה לא נכנסה לבידוד והדביקה כמעט את כל המדרשה

רובן המוחלט של תלמידות מדרשת "שירת חברון" חלו בנגיף קורונה. התלמידות נדבקו מחברתן שפיתחה תסמינים ולא נבדקה לנגיף, אלא המשיכה לשהות עם שאר התלמידות מתוך מחשבה שמדובר בשפעת. לאחר עשרה ימים כולן החלימו

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 17/01/21 21:18 ד בשבט התשפא

מחדל: תלמידת מדרשה לא נכנסה לבידוד והדביקה כמעט את כל המדרשה
חברון, צילום: shutterstock

מתוך 34 תלמידות המדרשה לבנות בחברון, "שירת חברון", 33 תלמידות חלו בקורונה. ההתפרצות החלה כתוצאה מתלמידה מהמדרשה שנדבקה בנגיף והחלה לפתח תסמינים של המחלה. עם זאת, המדרשה לא הסיקה כי מדובר בנגיף, אלא סברה לתומה כי מדובר בשפעת עונתית ולא העלתה את האפשרות כי התלמידה נדבקה בקורונה. כתוצאה מכך, התלמידה נשארה ללמוד כרגיל עם שאר תלמידות המדרשה והדביקה אותן בנגיף. מתוך 34 תלמידות ומדריכות של המדרשה, 33 נדבקו ואומתו לנגיף (ישנן חמש תלמידות נוספות שחלו כבר בעבר). 

לאחר שתסמיני התלמידה התגברו, נבדקה החולה בבדיקת קורונה ואומתה לנגיף, ורק אז שלחה המדרשה את התלמידות לביתיהן. לצד זאת, לחלק מהתלמידות ניתנה האפשרות לקיים בידוד במבנה המדרשה, מעין "מלונית קורונה" שהמדרשה העמידה לרשות התלמידות שאינן יכולות לבודד את עצמן כראוי בבית הוריהן. כל התלמידות נבדקו לנגיף, וכאמור מלבד אחת, כולן אומתו כחיוביות. על אף שרוב המאומתות הגיבו בצורה קלה לנגיף, שתיים מהחולות חוו קשיים נשימתיים ונהג אמבולנס שחלה בקורונה בעבר סייע להן. מצבן השתפר מאז והן לא נדרשו לסיוע רפואי נוסף.

מערכת השיעורים והלימוד של המדרשה התנהלה באמצעות הזום, מלבד מספר שיעורים שהתקיימו עם רבנים שחלו בקורונה ויכלו להגיע ללמד את התלמידות שמבודדות במדרשה.

היום (א') התלמידות כבר לאחר עשרה ימי בידוד והן חשות בטוב ונרפאו ברובן מהמחלה. עם סיום 14 ימי הבידוד יוכלו לחזור התלמידות לביתיהן, זאת לאחר חודש של שהייה במדרשה. המדרשה ככל הנראה תחזור ללימוד סדיר שבוע לאחר יציאת הבנות מהבידוד.

היישוב היהודי בחברון וקהילת קרית ארבע עזרו ותמכו רבות בבנות המדרשה שחלו בנגיף וסייעו להן להתמודד עם הבידוד והשלכותיו.

במדרשת "שירת חברון" אומרים כי: "התגלתה תלמידה שלא הרגישה טוב. נציין שהבנות היו אחרי שבועיים במדרשה כולל בדיקה בבית ובדיקה במדרשה, והיה נראה שזו שפעת, כיון שבתחילת אותו שבוע היו בנות חולות בשפעת שעברו בדיקת קורונה וקבלו תשובה שלילית. עם זאת, הבת שלא הרגישה טוב עברה לישון בחדר אחר. מיד כשאפשר היה לגשת לבדיקה (למחרת) היא יצאה להיבדק. אבל ככל הנראה הייתה מדבקת כבר לפניכן. תלמידה נוספות שהרגישה לא טוב, גם עברה לחדר נפרד. נציין שכל הבנות שוהות בקפסולה אחת ולכן ההדבקה היתה מהירה ובלתי נמנעת". 

עוד הן מוסיפות: "אחרי שהתגלה כי אכן מדובר בחולת קורונה המדרשה השקיעה מאמצים רבים לבודד את התלמידות, בין היתר על ידי הסעה של 22 בנות כמעט עד בתיהן ברחבי הארץ. ואפשרות לבידוד ושהיה במדרשה  ל-11 בנות שלא יכלו לחזור הביתה, מכיון שיש בבית אוכלוסיה בסיכון. ב"ה כולן מרגישות טוב ורובן מסיימות מחר את ימי המחלה ומוגדרות כמחלימות".

[מפת_רמזור]

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן