רבנים דוחפים לאיחוד המפלגות הדתיות: "ריבונו של עולם קורא לעשות זאת"

רבנים מהזרם החרד"לי הצטרפו לקריאתו של הרב קימנצקי לאיחוד בין המפלגות הדתיות: האיחוד הלאומי, הבית היהודי, נעם ועוצמה יהודית, בטענה כי "זה הזמן להתאגד ולא לחפש הבדלי ניואנסים קטנים" | אחד הרבנים המרכזיים בעצומה תקף את ימינה: "מפלגה שלא מצהירה על נאמנותה לרבנות ולא מכבדת את מסורת ישראל"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 17/01/21 19:17 ד בשבט התשפא

רבנים דוחפים לאיחוד המפלגות הדתיות: "ריבונו של עולם קורא לעשות זאת"
הרב דוד חי הכהן, צילום: ישיבת מרכז הרב

יוזמתו של הרב יגאל קמינצקי לאיחוד המפלגות הדתיות-ציוניות, זוכה לחיזוק, כאשר  היום (א'), הצטרפו רבנים נוספים לעצומה וחתמו על הקריאה לאיחוד מידי בין הבית היהודי, האיחוד הלאומי, נעם ועוצמה יהודית.

בין החותמים המרכזיים במכתב אפשר למצוא את הרב דוד חי הכהן, ראש ישיבת כרם ביבנה לשעבר הרב מרדכי גרינברג, רב הישוב מעלה לבונה הרב יאיר שחור, רב המושב נחלים ומועצת חבל מודיעין הרב דוד גרינולד, רב הישוב אבני חפץ הרב דוד לוי, רב הישוב מצפה יריחו הרב יהודה קרויזר, ראש ישיבת ההסדר באילת הרב יוסי רודריגז, ראש ארגון רבני קהילות הרב עמיחי אליהו.

ראש מוסדות אורות התורה בבת ים ור''מ בישיבת מרכז הרב דוד חי הכהן שבבחירות האחרונות קרא להצביע ליהדות התורה, טען כי "לכל המפלגות הציונות הדתיות הבית היהודי, איחוד לאומי, נעם ועוצמה יהודית מוטלת החובה להתאחד, רק ארבע המפלגות יחד יוכלו להצליח יחדיו במשימה המורכבת שמוטלת עלינו במערכת בחירות מורכבת. זו לא קריאה שלנו אלא קריאה ממרום: ריבונו של עולם קורא לעשות זאת. אם המפלגות הללו ילכו עם מפלגות שמכריזות על עצמן כמפלגה חילונית כמו ימינה או הליכוד אז הן מאבדות את הצביון הציוני דתי".

"עיקר שליחותנו היא להביא את הציונות בשם התורה" אמר הרב הכהן, ותקף את מפלגת ימינה: "אי אפשר לעמוד על זה כאשר אנחנו קבוצה קטנה במפלגה גדולה שלא מצהירה על נאמנותה לרבנות, שלא מכבדת את מסורת ישראל ולא שומרת על הערכים של גיורים רפורמים ועוד. אני קורא לכל המפלגות הדתיות שמאמינות בזהות יהודית להתאחד ולא לעמוד על ניואנסים והבדלים קטנים".

כאמור, בתחילת השבוע הוציא הרב קמינצקי מכתב למאות רבנים בציונות הדתית ובו קריאה לאחד את המפלגות הדתיות למפלגה אחת. בין היתר ציין הרב קמינצקי כי "על מנת שחיבור יצא לפועל, דרושים הרבה צניעות וענווה מכל העומדים בראש המפלגות הפסקת מלחמות האגו והשררה והחלטה ולהתאחד יחדיו".

בעקבות הקריאה הצטרפו ליוזמה אישי ציבור בולטים במגזר הדתי לאומי בהם ראש מועצת קריית ארבע חברון אליהו ליבמן, חבר הכנסת לשעבר צבי הנדל, פנחס ולרשטיין, הרבנית ד"ר חנה קטן, רבנים ואישי ציבור נוספים בציונות הדתית.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן