הרב קמינצקי: "מאבקי הגאוותנות והשררה מונעים תקווה גדולה מן הציבור"

אנשים רבים מסורתיים ובעלי כיפה שקופה לראשם כמהים לאידיאלים ולאמונה שמייצגת הציונות הדתית, כתב הרב קמינצקי. "דרושים הרבה צניעות וענווה מכל העומדים בראש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/01/21 19:12 כז בטבת התשפא

הרב קמינצקי: "מאבקי הגאוותנות והשררה מונעים תקווה גדולה מן הציבור"
הרב קמינצקי, צילום: יחצ

במכתב שהפיץ הבוקר הרב יגאל קמינצקי, רבה לשעבר של גוש קטיף  ושל הקהילה בניצן, לעמיתיו הרבנים מהציבור הדתי, הוא קורא לאיחוד המפלגות הציונות הדתית יחדיו. בין היתר מציין הרב במכתבו כי "אנו מצויים בתקופה קשה ומסובכת כאחת; מחד התפתחות מדהימה של המדינה, ומאידך אנו מצויים בעיצומו של מאבק איתנים על הזהות היהודית של המדינה, כשבעת הזו ידנו על התחתונה. גופים שונים מבית ומחוץ פועלים לקעקע את יסודות המדינה כמדינה יהודית; השבת הציבורית נרמסת בראש חוצות, המבנה המשפחתי המסורתי שהוא יסוד קיומנו הולך ומתערער, בבתי הספר גדלים דורות של ילדים המנותקים לחלוטין ממורשתם, מעברם ומהמסורת היהודית. יש יותר ויותר לגיטימציה להתבוללות, כאשר מסתננים מציפים את המדינה  ללא יכולת התגוננות בשל מערכת משפטית המקעקעת כמעט כל דבר שבקדושה".

https://youtu.be/GqrhPgrGnzI 

"לצערנו אין מפלגה המרימה על נס את הזהות היהודית ציונית, ומעמידה אותה בראש סדר עדיפויותיה. אסור לנו לאפשר שנושא הזהות היהודית שהוא בנפשנו ובנפש האומה יהיה מונח בקרן זווית. מדינה ללא נשמה יהודית סופה חס ושלום להיעלם. חובה עלינו המאמינים בשיבת ציון, בגאולת ישראל, בחיבור של תורה ומדינה, של תורה וחיים, לשלב ידיים ולחבר את כל הכוחות הפוליטיים המאמינים בכך לגוף משמעותי אחד. אנשים רבים מסורתיים ובעלי כיפה שקופה לראשם כמהים לאידיאלים ולאמונה שמייצגת הציונות הדתית.

כיום לנוכח הקריסה המוסרית והערכית, הצימאון לאמת זו הולך וגובר. תוכיח זאת ההתארגנות החוץ - פרלמנטרית של כל גופי הימין הציוניים לפעילות משותפת, תחת הדגל של זהות יהודית, זו שאנו מאמינים בה".

במצב הנוכחי אנו מאבדים קולות רבים ומונעים תקווה גדולה מציבור גדול. אנו דורשים מהמפלגות היהודיות ציוניות: הבית היהודי, האיחוד הלאומי, נעם ועוצמה יהודית  לחבור לרשימה אחת אליה ניתן יהיה בהמשך לחבר כוחות נוספים הרוצים בכך, ולהציב בראש את המאבק על הזהות היהודית של המדינה.  כדי להקל על משימה זו ניתן להסתפק תחילה ביצירת בלוק טכני, כשכל מפלגה שומרת על צביונה. כדי שחיבור זה יצא לפועל, דרושים הרבה צניעות וענווה מכל העומדים בראש. אם כל אחד יאמר בגאוותו אני אמלוך, אני אקבע אני אנווט עתידנו מי ישורנו, והאשמה על ראשו. הצניעות והענווה יאפשרו להעמיד בראש ובהמשך הרשימה את אלו שיהיו בעלי הסיכויים הגבוהים ביותר לצרף כמה שיותר קהלים בני הציונות הדתית להצביע לרשימה המאוחדת תוך מתן ביטוי אידאולוגי וערכי לכל אחד מן הגופים המתאחדים".

צילום: המכתב שפורסם