לקראת הארכת הסגר? מספר הנדבקים בירידה, שיעור המאומתים קפץ

מספר המאומתים ירד, יחד עם מספר הבדיקות, כמדי סוף שבוע, ושיעור המאומתים זינק. מנגד, במספר החולים הקשים דווקא נרשמה ירידה ביממה האחרונה. הממשלה תדון השבוע בהארכת הסגר

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 16/01/21 18:01 ג בשבט התשפא

לקראת הארכת הסגר? מספר הנדבקים בירידה, שיעור המאומתים קפץ
עומס בלתי פוסק. מחלקת קורונה בשערי צדק, צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

נתונים מדאיגים או נוספים או השפעה רגילה של סוף השבוע? מספר הנדבקים בקורונה עמד אמש (ו') על 8,013, ירידה משמעותית מהשבוע האחרון, אך מדובר גם על מספר בדיקות נמוך בהרבה - 95,581 בדיקות שתוצאותיהן התקבלו. שיעור החיוביים מקרב הנבדקים זינק, ועומד על 8.6%.

בצל התחלואה הגבוהה: מסתמן שהסגר יוארך בעוד שבוע

מנגד, במספר החולים במצב קשה דווקא נרשמה ירידה יחסית, והוא עומד נכון להערב על 1,082, ירידה של 110 מאז חצות, ושל כ-50 מאז אתמול בצהריים. מספר המונשמים ירד גם הוא, ועומד על 247. בסך הכל יש בישראל 82,551 חולי ונשאי קורונה פעילים, מספר שיא מאז התפרצות המגפה.

מאז יום שישי בצהריים נפטרו בישראל 74 חולי קורונה, ומספר החולים הכולל מאז פרוץ המגפה עומד על 3,943. בבית החולים איכילוב נפטר הלילה חולה קורונה בן 50, לאחר שמכונת ההנשמה אליה היה מחובר התנתקה, והצוות הרפואי לא שם לב לעובדה במשך מספר דקות, עד שכבר היה מאוחר מדי.

בבית החולים איכילוב מסרו כי העומס הכבד בבתי החולים ובמחלקות הקורונה גרם לעובדה שבמשך מספר דקות איש לא שם לב למכונת ההנשמה שהתנתקה, ומסרו כי הם מתחקרים את האירוע הקשה. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים קרוב לאלפיים חולי קורונה, והעומס על הצוותים הרפואיים הולך וגובר.

למעלה משני מיליון מתחסנים - הסגר יוארך?

הממשלה צפויה לדון השבוע בהארכת הסגר, ועל פי דיווח אמש בכאן חדשות ההחלטה צפויה להתקבל ביום רביעי, יממה לפני תום הסגר בן השבועיים. על פי הדיווח, קבינט הקורונה צפוי לאשר את ההחלטה להאריך את הסגר בשבוע נוסף, בעיקר בשל העומס הכבד על מחלקות הקורונה ועל בתי החולים.

בנוסף, מסתמן כי צפויה להתקבל החלטה לגבי מדדים ליציאה מהסגר, כשהעיקרי בהם יהיה כאשר מקדם ההדבקה יעמוד על פחות מ-1, כלומר כשהתפשטות הנגיף תפחת בצורה משמעותית. עם זאת, בכחול לבן צפויים להערים קשיים על הארכת הסגר, כאשר הם דורשים את קיומו של מבצע אכיפה מסיבי, בעיקר בקרב האוכלוסייה החרדית, כתנאי להארכתו.

במקביל, מבצע החיסונים נמשך, ומספר המתחסנים במנה הראשונה של החיסון נגד קורונה חצה את ה-2 מיליון. על פי נתוני משרד הבריאות הערב, 2,027,835 בני אדם כבר קיבלו את המנה הראשונה של החיסון, בהם 7,573 מאז חצות, ואת המנה השנייה קיבלו כבר 205,579 בני אדם, בהם 5,337 מחצות.