הממשלה אישרה את מינוי קובי שבתאי למפכ"ל המשטרה

שרי הממשלה אישרו פה אחד את המינוי של ניצב קובי שבתאי, מפקד משמר הגבול, למפכ"ל הקבוע של משטרת ישראל, לתקופה של שלוש שנים. בהמשך היום יוענקו לשבתאי דרגות רב ניצב בטקס מצומצם

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 17/01/21 12:10 ד בשבט התשפא

הממשלה אישרה את מינוי קובי שבתאי למפכ"ל המשטרה
ניצב קובי שבתאי, צילום: משה שי, פלאש 90

הממשלה אישרה היום (א') את הצעתו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה למנות את ניצב יעקב (קובי) שבתאי למפקח הכללי של משטרת ישראל בדרגת רב-ניצב. תוקף המינוי יהיה למשך שלוש שנים החל מיום קבלת החלטת הממשלה. הממשלה תהיה רשאית, בנסיבות מיוחדות, להאריך תקופת מינוי זו בתקופה נוספת שלא תעלה על שנה אחת. 

כזכור, מינויו של שבתאי אושר בוועדה למינויים בכירים לפני כשבועיים, והיום הובא לאישור הממשלה, שאישרה אותו כאמור פה אחד. מינויו של שבתאי יביא לסיומה של תקופה בת כשנתיים וחצי בה לא היה למשטרת ישראל מפכ"ל במינוי קבע, ובתפקיד שימש מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, שפרש לאחרונה. בשבועות האחרונים משמש שבתאי כמ"מ המפכ"ל.

בהמשך היום יתקיים טקס הענקת דרגות רב ניצב למפכ״ל המשטרה הנכנס. בשל מגבלות הקורונה, הטקס יתקיים במתכונת מצומצמת במשרד לביטחון הפנים במעמד השר לבט״פ, ויועבר בשידור חי בעמוד הפייסבוק הרשמי של משטרת ישראל.


(קובי שבתאי בשנת 2017)

יעקב (קובי) שבתאי, בן 56, שירת בצה"ל כלוחם בצנחנים, ובשנת 1991 התגייס לימ"מ. הוא היה ממקימי יחידת המסתערבים ברצועת עזה, שם זכה בעיטור המופת של משטרת ישראל על תפקודו תחת אש מחבלים. ב-2001 נפצע פעם נוספת במהלך התקלות עם מחבלים בבית לחם, שם כיהן כמפקד מג"ב בית לחם.

ב-2010 מונה למפקד מרחב שומרון במחוז ש"י ושירת בתפקיד עד ספטמבר 2013. לאחר מכן קודם לדרגת תת-ניצב ומונה למפקד מרחב שרון במחוז מרכז. בפברואר 2016 מונה למפקד משמר הגבול. הוא אב לשלוש בנות ומתגורר בכרכור.

לאחר ההודעה על המינוי אמר אוחנה: "ניצב יעקב (קובי) שבתאי הוא קצין ערכי, יוזם, בעל נסיון עשיר ועטור צל"שים. הוא הוביל את החיל בתקופה הקשה והמאתגרת של אינתיפאדת הסכינים, במהלכה לוחמי ולוחמות משמר הגבול ניצבו בחזית לשמירה על שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל. משמר הגבול הפך תחת פיקודו לחיל המבוקש ביותר לשירות בקרב צעירות וצעירים בישראל, לפני כל היחידות הצה"ליות, וזאת באופן חסר תקדים. כל האמור בצירוף חזונו למשטרת ישראל ותכונות אופיו הביאו אותי למסקנה שהוא האדם המתאים להוביל את המשטרה ולחזק את אמון הציבור בה.

כזכור, בחודש נובמבר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הורה לאוחנה, להציג לוועדה למינוי בכירים מועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה עד לסוף החודש הנוכחי. מכתבו של מנדלבליט לאוחנה מגיע בצל הוראת בג"ץ למדינה למנות מפכ"ל "במהירות הראויה".