פרויקטור הקורונה: "נמצאים במירוץ בין עליית התחלואה לבין החיסונים"

לקראת הסגר השלישי שנכנס לתוקפו, קיים פרופסור נחמן אש תדרוך מיוחד ובו דיבר על הסגר, על מערכת החינוך שנשארה פתוחה על אף החלטת הממשלה ועל מבצע החיסונים. "הסגר יתחיל להשפיע בין עשרה ימים לשבועיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/20 16:09 יב בטבת התשפא

פרויקטור הקורונה: "נמצאים במירוץ בין עליית התחלואה לבין החיסונים"
פרויקטור הקורונה, צילום: David Cohen/Flash90

בשעה 17:00 (א') נכנס לתוקפו הסגר הכללי השלישי במדינת ישראל. את הסגר צפויים לאכוף אלפי שוטרי משטרת ישראל ושוטרי משמר הגבול, שיפרסו בהיערכות מיוחדת ומעובה, במוקדים רבים ברחבי הארץ לצורך פעילות פיקוח ואכיפת הגבלות התנועה וההתקהלות שהוטלו על ידי הדרג המדיני.

פרויקטור הקורונה, פרופסור נחמן אש, קיים היום תדריך לקראת הסגר הכללי. "סגר מציל חיים", פתח הפרויקטור את דבריו. "אנחנו עושים את הפעולה הזו כדי להציל חיים. כרגע אנחנו המלצנו מלכתחילה על צעדים של ריסון מהודק. ככל שעבר הזמן והתחלואה עלתה כפי שנראה לכם, החלטנו על צעד קשה יותר, מורכב יותר. סגר מלא. אני קורא לאזרחים בנקודת הזמן הזו להקפיד על ההנחיות של הסגר".

"הגענו לרמת תחלואה בה יש לנו 3,700 מאומתים מידי יום. לפני מספר שבועות היינו ברמת תחלואה של כ-700 מאומתים ביום והעלייה הולכת וגדלה לאורך הזמן".

על מבצע החיסונים, "לתת כתף", שיצא לדרכו בשבוע שעבר, אמר אש: "אנחנו נמצאים במירוץ בין עליית התחלואה לבין החיסונים. באשר להתקדמות מבצע החיסונים הוא מתקדם בצורה יוצאת מן הכלל. אנחנו מתחילים לחסן יותר מששיערנו מלכתחילה. הצלחנו לחסן קרוב ל-300 אלף מתחסנים. במקביל זורמים החיסונים לארץ על פי התכנית ואנחנו נקבל אותם לאורך כל השבועות הקרובים".

על הסגר אמר הפרויקטור: "היום אנחנו מתחילים בסגר. הסגר יתחיל להשפיע בין עשרה ימים לשבועיים. רמת התחלואה צפויה לעלות בימים הקרובים. בעוד כשבועיים נהיה סביב כחמשת אלפים מאומתים ו-800 חולים קשה בבתי החולים. ככל שיעבור הזמן נתחיל לראות את האפקט של הסגר והתחלואה תרד".

אמש אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין כי "ייבחן מתן חיסון לצוותי ההוראה כבר מהשבוע, בכפוף להחלטת ועדת התיעדופים". פרופ' אש התייחס לדברים: "נחליט בימים הקרובים על המועד המדויק שבו נרחיב את החיסונים גם לאוכלוסיית המורים ואחרים וזה יהיה בהקדם".

במענה לשאלות כתבים לאחר התדריך, הוסיף הפרויקטור כי "מערכת החינוך הייתה אמורה להיות סגורה. בממשלה הוחלט לאפשר פתיחת כיתות א'-ד' וי"א-י"ב. כל פתיחה נוספת של כיתות משמעותה הורדת האפקטיביות של הסגר והארכתו".