סמוטריץ': "לא נאפשר למח"ש להמשיך לטייח את החקירה"

יו"ר האיחוד הלאומי טוען, כי עד כה השוטרים שהיו מעורבים בתאונה בה נהרג אהוביה סנדק ז"ל, לא נחקרו על ידי מח"ש, ואף שוחררו ללא חקירה בטענה שארבעת הנערים לא הגישו תלונה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/12/20 09:42 ט בטבת התשפא

סמוטריץ': "לא נאפשר למח"ש להמשיך לטייח את החקירה"
צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', תקף הבוקר (ה') בחשבון הטוויטר שלו את משטרת ישראל והטיפול שלה בחיקרת ההתאונה בה נהרג הנער אביה סנדק ז"ל, בתחילת השבוע בבנימין. "לא נאפשר למח"ש להמשיך לטייח את החקירה!" 

"עד לרגע זה", פתח סמוטריץ', "השוטרים שהיו מעורבים בגרימת מותו של אהוביה סנדק ז"ל לא נחקרו על ידי מח"ש. הם הגיעו למח"ש מלווים בעורכי דין אבל ראשת מח"ש קרן בן מנחם שחררה אותם ללא חקירה בטענה המגוחכת שארבעת הנערים לא הגישו תלונה (הוגשו למח"ש תלונות רבות, כולל על ידי). הנערים הפצועים נחקרו".

עוד הוא כתב: "רק אתמול, בניגוד מוחלט לנוהל שמחייב חקירה וגביית עדויות תוך 24 שעות מהאירוע. ועוד עובדה: השוטרים המעורבים הגישו את דו"חות האירוע באיחור של חמש שעות. אותנטיים הדו"חות האלה לא... לא נאפשר למח"ש להמשיך לטייח את החקירה!".

נזכיר, כי ביום שני בשעות הערב הגיע סמוטריץ' לזירת התאונה, אך המשטרה סירבה לתת לו להיכנס ושוטר תועד כשהוא רודף אחריו, ודוקרנים הוצבו מתחת לרכב. 

סמוטריץ' אמר כי הוא רואה בחומרה רבה את המעשה של המשטרה: "אני רואה בחומרה רבה מאוד את הניסיון של משטרת ישראל למנוע ממני להגיע כאן לזירה ולעשות את עבודתי כחבר כנסת ולוודא שלא מטייחים את החקירה. אני חבר כנסת ויש לי חסינות . העובדה ששוטר שם לי דוקרנים מתחת לרכב של חבר כנסת, וכשאני יוצא מהאוטו הוא תוקף בכוח ומונע ממני להגיע ולבצע את חובתי, בהתאם לחוק חסינות חברי הכנסת - היא בושה וחרפה למשטרה". 

משפחת סנדק: לאסור על ימ"ר ת"א לחקור את האירוע בשל מעורבות השוטרים

אמש הגישו בני המשפחה עתירה דחופה לבג"ץ באמצעות עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו, בדרישה כי בג"ץ יורה לימ"ר תל אביב להפסיק באופן מידי את חקירת מותו של אהוביה. הדרישה מגיעה לאור העובדה שהחוק אוסר על המשטרה לעסוק בחקירה ששוטרים חשודים אף הם בגינה. כבר אמש, בעקבות דחיפות העתירה, הורה השופט שטיין למשטרה לתת תגובתה עד יום שישי בשעות הבוקר.

בעתירה נכתב כי "החשד כנגד השוטרים הוא כי המוות נגרם כתוצאה ישירה מכך שרכב המשטרה נגח ברכב הנמלט וכתוצאה מהמהירות הרבה בה נסעו כלי הרכב הועף הרכב הנמלט מרחק רב מציר התנועה לצידי הדרך ובתוך כך וכתוצאה מכך נהרג המנוח. העותרים הגישו באמצעות הח"מ תלונה למח"ש כנגד השוטרים בעבירה של רצח באדישות לפי סעיף 300 (א) לחוק העונשין. הנסיבות העובדתיות המפורטת מעלה מקימות תשתית לקיומה של אדישות העולה כדי כוונה לרצח". 

בהמשך העתירה נכתב כי "פקודת מטא"ר 06.03.06 אשר כותרתה: "חקירת אנשי משטרה על ידי המשטרה ועל ידי המחלקה לחקירת שוטרים" קובעת בהמשך לפקודה את גבולות הגזרה בין מח"ש לבין המשטרה באירועים מעורבים של חשודים אזרחים ושוטרים".