חברי הוועדה לבדיקת פרשת הצוללות - הודיעו על פרישתם

אחרי חודש בתפקיד: חברי הוועדה פורשים בעקבות ההגבלות וקיצוץ הסמכויות שלהם בידי היועץ המשפטי לממשלה. שר הביטחון גנץ שהקים את הוועדה פנה למנדלבליט, וביקש "לסיים באופן דחוף את הליך הבחינה ולאפשר את תחילת עבודת הוועדה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 22/12/20 11:51 ז בטבת התשפא

חברי הוועדה לבדיקת פרשת הצוללות - הודיעו על פרישתם
צוללת חיל היום. ארכיון, צילום: Moshe Shai/FLASH90

חודש אחרי שמונתה, הוועדה מתפרקת: חברי ועדת הבדיקה לפרשת רכש הצוללות וכלי השיט, הודיעו הבוקר (ג') לשר הביטחון בני גנץ, באמצעות יו"ר הוועדה, השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, כי הם פורשים מחברותם בוועדה.

הפרישה מגיעה ברקע ההגבלות שהטיל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט על יכולות הוועדה, דבר שגרם לחבריה לעשות את המהלך המפתיע. "בעת שנטלתי על עצמי את ראשות הוועדה, היה זה משום שחשתי כי מדובר במשימה לאומית וציבורית חשובה ביותר, ומתוך רצון כן ואמיתי להגיע לחקר האמת. בנסיבות שנוצרו, חוששני כי אין כל אפשרות ממשית לבצע בדיקה אפקטיבית ואמינה בנושא כה חשוב וחיוני למדינת ישראל", כתב סטרשנוב.

מכתבו של השופט סטרשנוב לשר הביטחון גנץ

מכתבו של השופט סטרשנוב לשר הביטחון גנץצילום: צילום מסך

בתוך כך, שלח הבוקר שר הביטחון בני גנץ מכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, בו הוא דורש ממנו לסיים את הליך הבחינה והסדרת הסמכויות של ועדת הבדיקה הממשלתית לפרשת הצוללות וכלי השיט. גנץ כתב ליועץ המשפטי לממשלה, כי "לאור החשיבות הרבה של הנושא, הוא מבקש ממנו לסיים באופן דחוף את הליך הבחינה ולאפשר את תחילת עבודת הוועדה משום שמדובר בנושא בעל חשיבות ראשונה במעלה- ביטחונית, כלכלית וציבורית".

מכתבו של גנץ למנדלבליט

מכתבו של גנץ למנדלבליטצילום: יחצ

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן