מנדלבליט עוצר את ועדת הבדיקה בפרשת הצוללות

היועמ"ש הודיע לשר הביטחון גנץ כי עליו לעצור את המהלך, עד שמשרדו לא יסיים את הבדיקות המשפטיות בנושא: "אבקש כי הוועדה לא תחל בעבודתה עד לסיום הבחינה והעברת ההנחיות הנדרשות''

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/20 18:15 יג בכסלו התשפא

מנדלבליט עוצר את ועדת הבדיקה בפרשת הצוללות
מנדלבליט, צילום: דוברות הכנסת, איציק הררי

מנדלבליט מעכב את עבודת ועדת הבדיקה בנושא פרשת הצוללות, זו ששר הביטחון, בני גנץ, הודיע בשבוע שעבר על הקמתה. היועץ המשפטי לממשלה כתב היום (א') לגנץ כי עליו לעצור את עבודת הוועדה עד שבדיקת הנושאים המשפטיים סביב הפרשה תסתיים.

ראש בראש עם נתניהו: גנץ הקים ועדת בדיקה בפרשת הצוללות

''הודעת לי שהחלטת למנות ועדת בדיקה ממשלתית לבדיקת הליכי הרכש של ספינות המגן סער 6 ושל הצוללות", כתב היועמ"ש לגנץ, "וביקשתני לוודא כי תחומי הבדיקה המפורטים בכתב המינוי של הוועדה אינם מפריעים להתנהלותו התקינה של ההליך הפלילי. בהתאם לכך נערכה בחינה כאמור מול הגורמים הרלוונטיים מטעמי, שטרם הושלמה". 

מנדלבליט כתב כי "לצורך השלמתה, גם תתקיים ישיבה דחופה היועץ המשפטי של מערכת הביטחון. לפיכך, נוכח סוגיות שונות שכבר ברור שמתעוררות בעץ הזו, אבקש כי הוועדה לא תחל בעבודתה עד לסיום הבחינה והעברת ההנחיות הנדרשות''.


(גנץ בראיון לחדשות 12 על ועדת הבדיקה ועל המשבר מול הליכוד, בשבוע שעבר)

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה למכתב מנדלבליט: "עבודת הוועדה והתנהלותה ייעשו בכפוף להנחיות מקצועיות של היועץ המשפטי לממשלה כפי שנמסר עם ההודעה על פתיחתה, וזאת מתוך כוונה שלא לפגוע בתקינות ההליך הפלילי. 
נפעל בכדי שהוועדה תחל את פעילותה ללא דיחוי, מיד לאחר שיתקבלו הנחיות היועמ"ש".

כזכור, על פי ההודעה שנמסרה מלשכתו של גנץ, בשבועות האחרונים, קיים שר הביטחון התייעצויות רבות עם בכירים לשעבר במערכת המשפטית והביטחונית. לאור התייעצויות אלו והמידע העדכני שאליו נחשף, הגיע גנץ למסקנה, כי ועדת בדיקה של משרד הביטחון תוכל לשפוך אור על חלק מהתהליכים שהביאו לרכש הצוללות וכלי השיט, לבחון את הנהלים ואופן ביצוע ההתקשרויות.

גנץ החליט למנות את השופט בדימוס אמנון סטרשנוב לעמוד בראש הוועדה. סטרשנוב כיהן כשופט בבית המשפט המחוזי בת"א, כפרקליט צבאי ראשי וכשופט צבאי. סטרשנוב אף כיהן בעבר כנשיא המוסד הישראלי לבוררות עסקית וכיום הוא כנשיא בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל ועוסק בבוררות ובגישורים.