הרב אלימלך פירר בקריאה: "כל מי שבאפשרותו להתחסן - נכון לעשות כן"

יו"ר ארגון 'עזרה למרפא', הנחשב לסמכות רפואית מובילה בציבור החרדי, מפרסם מכתב הקורא לציבור להתחסן, על דעת גדולי הדור של המגזר החרדי - הרבנים קנייבסקי ואדלשטיין הליטאיים והרב שלום כהן, ממנהיגי הציבור החרדי-ספרדי

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/20 21:37 כט בכסלו התשפא

הרב אלימלך פירר בקריאה: "כל מי שבאפשרותו להתחסן - נכון לעשות כן"
הרב פירר, צילום: יוסי זליגר / פלאש 90

הרב אלימלך פירר בקריאה לציבור - ברגע שיהיה אפשר, לכו להתחסן. הרב פירר, יו"ר ארגון 'עזרה למרפא', העוסק בסיוע רפואי נרחב, בעיקר בציבור החרדי, ומי שנחשב לסמכות רפואית מרכזית בציבור החרדי, יפרסם מחר מכתב בעיתונות החרדית, הקורא לציבור להתחסן.

בתוך שבועיים - כמעט 4 מיליון חיסונים יגיעו לישראל

במכתב, שמתפרסם על דעת גדולי הדור בציבור החרדי - הרב חיים קנייבסקי והרב גרשון אדלשטיין, הנחשבים למנהיגי הציבור הליטאי, והרב שלום כהן, ראש מועצת גדולי התורה של ש"ס, מסביר הרב פירר כי ערך בירור מעמיק וכי כל מי שיכול להתחסן - צריך לעשות זאת.


(הרב אלימלך פירר בראיון לסיון רהב מאיר)

"לרבים השואלים", כתב הרב פירר, "לאחר שבאחרונה נתבקשתי על ידי גדולי ומאורי הדור שליט"א לדרוש ולחקור אודות החיסון המוצע נגד נגיף הקורונה, ולאחר שחקרתי ובדקתי היטב באחריות הנדרשת ופרסתי מסקנותי בפני מרנן ורבנן שליט"א, מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי שליט"א, מרן הראש ישיבה רבי גרשון אדלשטיין שליט"א, מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן שליט"א, הנני להודיע על דעתם ובשמם: 

1. כל מי שבאפשרותו להתחסן - נכון לעשות כן. (מהניסוי שבוצע כראוי ועל פי כל הפרמטרים המקובלים ונהוגים בעולם הרפואה הוכח כי אין סיכון בקבלת החיסון). 

2. הסובלים מאלרגיות על כל סוגיהן, יתייעצו עם הרופא המשפחתי על האופן לקבל את החיסון תחת פיקוח רפואי. 

3. בהיות והניסוי נערך בקרב גילאים מ - 16 ומעלה, צעירים עד לגיל הנ"ל המבקשים להמתין לניסוי של צעירים בגילם - יש להם על מה לסמוך".