החיסון לקורונה: המכון הביולוגי הישראלי הודיע על תחילת השלב הבא בניסוי

השלב השני בניסוי ייחל בימים הקרובים בהשתתפות כ-1,000 מתנדבים. הניסוי יחל במרכזים הרפואיים שיבא והדסה ויתרחב בהדרגה למרכזים רפואיים נוספים ברחבי הארץ

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 14/12/20 18:21 כח בכסלו התשפא

החיסון לקורונה: המכון הביולוגי הישראלי הודיע על תחילת השלב הבא בניסוי
עובדים על חיסון לקורונה בישראל. אילוסטרציה, צילום: באסל עאווידת, פלאש 90

המכון למחקר ביולוגי הכריז הערב (ב') על אישור לתחילת השלב השני (פאזה 2) בניסויים הקליניים בבני-אדם בחיסון המכון הביולוגי לקורונה. השלב השני בניסוי יחל בימים הקרובים בהשתתפות כ-1,000 מתנדבים הניסוי יחל במרכזים הרפואיים שיבא והדסה ויתרחב בהדרגה למרכזים רפואיים נוספים ברחבי הארץ.

החיסון הישראלי: "השלב הראשון במחקר הקליני לחיסון הקורונה עבר בהצלחה"
 
עם סיומו המוצלח של שלב הפאזה הראשונה בחיסון המכון הביולוגי, ללא תופעות לוואי משמעותיות, ובהמלצת שתי ועדות מומחים, פנימית וחיצונית, אישר משרד הבריאות להמשיך לפאזה השניה. המכון הביולוגי השלים בימים האחרונים את כל ההכנות והוא ערוך ליציאה מיידית לפאזה השניה.


 
הפאזה השניה בניסוי תכלול בדיקות בטיחות רחבות על כ-1,000 מתנדבים בריאים בגילאי 18 ומעלה. שלב זה נועד להשלים את בדיקות הבטיחות בחיסון, לדייק את המינונים הנכונים ולהמשיך ולבחון מדדים ליעילותו. הפאזה השניה תימשך מספר חודשים. הצלחתה תאפשר לצאת לניסוי רחב היקף לבחינת יעילות החיסון בהשתתפות עד 30 אלף מתנדבים (פאזה 3) בישראל ו/או בחו"ל.  

שר הביטחון, בני גנץ, אמר כי "חוקרי המכון הביולוגי הם הסיירת של ישראל שלקחו על עצמם משימה חשובה מאין כמוה- הצלת חיי אדם. אני רואה חשיבות רבה בהמשך פיתוח חיסון ישראלי שימשיך לשרת את החברה הישראלית שנים קדימה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן