פרופ' נחמן אש: "אנחנו במצב חירום - יש תחושה בציבור שהקורונה הלכה"

שיא של חודש וחצי נשבר עם 1,227 המאומתים שהתגלו, והביאו את פרויקטור הקורונה לומר שהערכת מצב של משרד הבריאות כי "נתכנס לחשוב מה הצעדים המידיים שצריך לעשות כהמלצה לקבינט". יחד עם זאת, הירידה בתחלואה הקשה ממשיכה ומשאירה פתח לאופטימיות זהירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/20 08:54 טו בכסלו התשפא

פרופ' נחמן אש: "אנחנו במצב חירום - יש תחושה בציבור שהקורונה הלכה"
עלייה בתחלואה, מחלקת קורונה. , צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

ראש "מגן ישראל" פרופ' נחמן אש אמר הבוקר (ג') בתום הערכת המצב היומית של משרד הבריאות: "אנחנו במצב חירום. יש עליה בתחלואה יחד עם תחושה בציבור שהקורונה הלכה. נתכנס לחשוב מה הצעדים המידיים שצריך לעשות כהמלצה לקבינט. בינתיים נמשיך את הצעדים האינטנסיביים סביב החקירות, הבדיקות, הבידודים".

משרד הבריאות פרסם הבוקר (ג') את נתוני הקורונה שמראים כי התחלואה נמצאת בעלייה ובשיא של חודש וחצי, כאשר 1,227 מאומתים חדשים התגלו אתמול, ומהווים 2.1 אחוזים מתוך 57,428 תוצאות בדיקות שנערכו ביממה האחרונה.

יחד עם זאת, הירידה המתמדת בתחלואה הקשה, מעודדת את אנשי משרד הבריאות. מספר החולים קשה שמאושפזים במחלקות הקורונה עומד על 264 אנשים, מתוכם 99 מונשמים. 2,865 אנשים נפטרו מפרוץ המגפה.

אתמול אישר קבינט השרים לענייני קורונה את תיקון מתווה הפיילוט לפתיחת הקניונים, בעקבות העומסים שנרשמו במתחמי הקניות. השינוי הראשון נוגע לתפוסה המרבית המותרת בשטח הקניון. מעתה התפוסה תשתנה מיחס של אדם ל – 7 מטרים רבועים, ליחס של אדם ל – 15 מטרים רבועים. 

בנוגע לשטח שבחנויות עצמן, ייקבע כי בנוסף לכלל החל בתקנות העיקריות (לפיו התפוסה תהיה לפי יחס של אדם ל – 7 מ"ר ועד 10 אנשים), בחנויות "גדולות", שגודלן עולה על 150 מ"ר, התפוסה המירבית תהיה ביחס של אדם ל – 15 מטרים רבועים (וללא קביעת 'תקרה מספרית' על מספר השוהים).