קבינט הקורונה אישר מתווה חדש לקניונים

ועדת השרים מתקן את ההנחיות במתווה הקניונים שיצמצם את נוכחות הלקוחות. השינוי העיקרי הוא התפוסה בחנויות: חנות קטנה - יחס של אדם ל–7 מטרים רבועים, חנות גדולה - יחס של אדם ל–15 מטרים רבועים

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 30/11/20 21:34 יד בכסלו התשפא

קבינט הקורונה אישר מתווה חדש לקניונים
קניון אילון ביום שישי, עם פתיחתו במסגרת המתווה, צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90

משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות מודיעים הערב (ב') על שינוי במתווה הקניונים שזכה לאישור קבינט הקורונה. הפיילוט שאושר בשבוע שעבר, והחל ביום שישי האחרון, התגלה ככישלון עקב נוכחות רבה מידי של לקוחות. המתווה שלא צלח לגמרי אף הביא לאיום של שר הבריאות אדלשטיין כי המתווה ייעצר, אך לבסוף הוחלט על צמצום הלקוחות שיכנסו לחנויות.

ועדת השרים לקורונה אישרה הערב במשאל טלפוני לתקן את מתווה פיילוט הקניונים באופן הבא:

  1. בנוגע לתפוסה המרבית המותרת בשטח הקניון, התפוסה תשתנה מיחס של אדם ל – 7 מטרים רבועים, ליחס של אדם ל – 15 מטרים רבועים. 
  2. בנוגע לשטח שבחנויות עצמן, ייקבע כי בנוסף לכלל החל בתקנות העיקריות (לפיו התפוסה תהיה לפי יחס של אדם ל – 7 מ"ר ועד 10 אנשים), בחנויות "גדולות", שגודלן עולה על 150 מ"ר, התפוסה המירבית תהיה ביחס של אדם ל – 15 מטרים רבועים (וללא קביעת 'תקרה מספרית' על מספר השוהים). 

חישוב השטח לעניין התפוסה המותרת בקניון (בשטחים המשותפים) לא יכלול שטח של מקום ציבורי ועסקי שהפעלתו אסורה המצוי בתוך קניון (כגון, שטח של אולם קולנוע המצוי בקניון). בנוסף, ועדת השרים לקורונה אישרה את הארכת הוראת השעה המאפשרת קיום בחירות ברשות המקומית תל מונד, נוכח קיומן של בחירות חוזרות ביום 8.12. 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן