גנץ לנתניהו: "ישבנו מ-18:30 ושמענו סקירות. פתאום הכול יורד"

ראש הממשלה ושר הביטחון התעמתו במהלך דיוני קבינט הקורונה. שרי קבינט הקורונה נוטים להסכים על פתיחת כלל מוסדות הלימוד ביישובים בהם התחלואה נמוכה, כפי שהמליץ פרויקטור הקורונה. שר הבריאות: "נתמוך בתנאי שזו תהיה ההקלה היחידה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/20 23:01 ז בכסלו התשפא

גנץ לנתניהו: "ישבנו מ-18:30 ושמענו סקירות. פתאום הכול יורד"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

ישיבת קבינט הקורונה שנדחתה מאתמול בעקבות בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו, נפתחה אחר הצהריים (ב') כשבמרכז הדיונים עומדת במחלוקת שאלת מערכת החינוך. בימים האחרונים גוברים הקולות במערכת הפוליטית לפתוח את כולה.

עד כה, אישרו שרי הקבינט פה אחד את תקנות התחבורה העדכניות. את ההחלטה קיבלו בהתאם לעמדות המקצועיות של משרדי התחבורה, הבריאות והמל"ל להגדלת אחוזי התפוסה באוטובוסים ל-75%. התקנות ייכנסו לתוקף תוך יממה ויובאו לאישור וועדת הכלכלה של הכנסת.

צילום: Yossi Zamir/Flash 90

 

שר הביטחון בני גנץ תקף את שרי קבינט הקורונה על הדיון הארוך בנושא מערכת החינוך. "למה לקיים את הדיון אם אין כוונה לקבל החלטה? ישבנו מ-18:30 שלוש שעות ושמענו סקירות, שמענו התייחסות של החינוך והבריאות, ופתאום הכול יורד כאילו לא היו דברים מעולם. אי אפשר לנהל ככה את הדיונים האלו". נתניהו השיב לגנץ: "כדאי לקיים את הדיונים האלו ולא לקיים החלטה פוליטית".

מתווה חדש לפתיחת כיתות הוצע על יד שר החינוך יואב גלנט. על פי המתווה, תלמידי ז'-ט' ילמדו בחצאי כיתות, למידה משולבת לפחות יומיים בבתי הספר, וכיתות י'-י"ב בחצאי כיתות, למידה משולבת, לפחות יומיים בבתי הספר במתווה בגרויות.

שר הפנים אריה דרעי, אמר הסכים גם הוא כי יש לפתוח את כלל מערכת החינוך: "בעניין הזה אין קואליציה ואין אופוזיציה, הנזק לילדים גדול מאד ועלול אצל חלק להיות לא הפיך, בעיקר בשכבות החלשות. הסיכון לנפש הילדים גדולה מסיכוני הקורונה. אנחנו חייבים להחליט שביום ראשון הקרוב אנחנו פותחים את כל מערכת החינוך על פי המתווה שהציג שר החינוך".

צילום: Hadas Parush/Flash90

 

שר הבריאות יולי אדלשטיין, אמר בדיון כי הוא "מסכים עם הדעה של של משרד החינוך כי סולם הערכים שלנו וסדר עדיפות לאומי נכון מחייב להחזיר את התלמידים למוסדות באופן מיידי". אך אדלשטיין התנה את חזרת כיתות ז'-י"ב: "כיתות ז-יב יום א 29.11 באופן דיפרנציאלי בערים ירוקות וצהובות. אם יחליטו רק על זה בלי שום הקלה נוספת מיום ראשון לעוד שבועיים, אני ומשרד הבריאות נתמוך בתכנית משרד החינוך".

פרויקטור הקורונה, פרופסור נחמן אש, אמר במהלך הדיון כי ישנה יציבות בתחלואה בגילאי 6-10, שכבר חזרו ללימודים, וציין כי ישנה ירידה בתחלואה בגילאי 0-6. אש המליץ לפתוח את כל מערכת החינוך ביישובים עם תחלואה נמוכה. עוד הוא אמר לשרים כי "יש עלייה יפה במספר הבדיקות במגזר הכללי ועלייה מתונה במגזר הערבי".

במהלך ישיבת הממשלה אתמול, הכריז ראש הממשלה כי כיתות ה'-ו' וכיתות י"א-י"ב יפתחו כמתוכנן. "זה לא עומד להשתנות", אמר. 

(נתניהו אתמול בפתח ישיבת הממשלה)