נתניהו: כיתות ה'-ו' וכיתות י"א-י"ב יפתחו כמתוכנן - זה לא עומד להשתנות

ראש הממשלה הבהיר כי החזרת כלל מערכת החינוך תתבצע כסדרה, והכריז על חברת התרופות השלישית איתה נחתם הסכם להבאת חיסונים ישראל: "כל אזרח ואזרחית בישראל שירצו בכך יוכלו להתחסן". עוד התייחס נתניהו להסכם שיפטור ישראלים מויזה באיחוד האמירויות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 22/11/20 12:24 ו בכסלו התשפא

נתניהו: כיתות ה'-ו' וכיתות י"א-י"ב יפתחו כמתוכנן - זה לא עומד להשתנות
נתניהו. כל מי שירצה להתחסן - יוכל לעשות זאת, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הממשלה התכנסה היום (א') לישיבה הקבועה שלה, ובין היתר כדי לאשר את מינויים של שני יהלי רוטנברג לתפקיד החשב הכללי, והוד בצר לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה. בישיבה הכריז ראש הממשלה כי כיתות ה'-ו' וכיתות י"א-י"ב יפתחו כמתוכנן. "זה לא עומד להשתנות". 

בפתח הישיבה התייחס נתניהו לנושא החיסונים ואמר: "בסוף השבוע הבאנו הישג נוסף במאבק נגד נגיף הקורונה. הגענו להבנה עם חברת אסטרהזניקה לרכישת מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל. אני מציין שזה מצטרף להסכמים שהגענו אליהם עם פייזר ומודרנה על אספקת מיליוני חיסונים אחרים למדינת ישראל".

"המדיניות שלנו היא להביא כמה שיותר חיסונים", סיפר ראש הממשלה והוסיף כי יש חשיבות להביא אותם  "מכמה שיותר מקורות, לכמה שיותר אזרחים וכמה שיותר מהר. כל אזרח ואזרחית בישראל שירצו בכך יוכלו להתחסן. הכלל שקבעתי הוא - עדיפה היערכות יתר מהיערכות חסר".

בהמשך התייחס נתניהו להסכם עם איחוד האמירויות ואמר: "הממשלה צפויה לאשר היום החלטה חשובה נוספת - הסכם פטור מאשרות בין ישראל לאיחוד האמירויות. זו המדינה הערבית הראשונה שנחתם איתה הסכם כזה, וזהו צעד חשוב שיאפשר תיירות הדדית".  

ראש הממשלה שלח עקיצה לכלי התקשורת הישראלים ואמר לשרים כי "אולי לא שמתם לב לכך, כי זה לא קיבל כיסוי תקשורתי גדול, אבל בשבוע שעבר ביקר פה שר החוץ של בחריין, מדינה שלא היו לנו יחסים רשמיים איתה, ביקר במעון ראש ממשלת ישראל בירושלים. זהו שינוי עצום. סודאן, בשבוע שעבר, בפעם הראשונה נמנעה בהצבעה נגד ישראל באו"ם, לאחר שבאופן מסורתי הצביעה נגדנו. אלה סימנים לבאות, ולא רק בתחומים האלה, אני מקווה שיהיו לנו תמיד עוד ועוד בשורות טובות".

בסוף הישיבה התייחס נתניהו ליום פטירתו של דוד בן גוריון ז"ל, ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל שחל היום: "לבן גוריון זכויות יסוד בהחלטה ההיסטורית להקים, להכריז על הקמת מדינת ישראל. הוא עשה זאת מול התנגדות פנימית לא מבוטלת, ההחלטה הזו כמעט שלא עברה. יש לו זכויות עצומות בקביעת ירושלים כבירתנו, ובתשתיות היסוד בכל כך הרבה תחומים שהניח לפיתוחה של מדינת ישראל. יהי זכרו ברוך".