בשעה טובה: הוסרו המגבלות על יונתן פולארד

בארצות הברית החליטו להסיר את המגבלות על יונתן פולארד והוא יוכל לעלות לארץ לאחר 30 שנים בהם היה אסיר באשמת ריגול. ראש הממשלה ברך: " מצפה שג'ונתן פולארד יגיע בקרוב לישראל ומבקש לחזק אותו ואת אסתר, יחד עם כל אזרחי ישראל"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 21/11/20 17:52 ה בכסלו התשפא

בשעה טובה: הוסרו המגבלות על יונתן פולארד
פולארד, צילום: צילום מסך

בארצות הברית אישרו במהלך השבת על הסרת ההגבלות על יונתן פולארד, לאחר 30 שנים שישב בכלא האמריקני ועוד 5 שנים תחת מגבלות האוסרות עליו לצאת מהמדינה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ברך את פולארד: "מברך על כך שהוסרו המגבלות מעל ג'ונתן פולארד. ראש הממשלה היה מחויב לשחרורו במשך שנים רבות ופעל למען החזרתו ללא לאות. ראש הממשלה מודה לשגריר ישראל בארה"ב רון דרמר שניהל את המגעים באחריות וברגישות מול הממשל האמריקני. ראש הממשלה מצפה שג'ונתן פולארד יגיע בקרוב לישראל ומבקש לחזק אותו ואת אסתר, יחד עם כל אזרחי ישראל".

עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, המייצגת את יונתן פולארד מסרה: "לפני כניסת השבת שוחחתי עם יונתן פולארד והוא נשמע נרגש לקראת החלטת בית המשפט. אנו מברכים על ההחלטה להסיר את הגבלותיו ולאפשר לו לעלות ארצה לישראל. לאחר שריצה את עונשו במשך 30 שנה ועוד חמש שנים נוספות תחת מגבלות, הגיע הזמן של פולארד לשקם את חייו הפרטיים בשלווה בכל מקום אשר יחפוץ בו. זוהי סגירת מעגל חשובה למדינת ישראל, ויום מרגש עבור כולנו".

הנשיא ראובן ריבלין בירך גם הוא על הסרת ההגבלות מיונתן פולארד: "לאורך כל השנים כאבנו את כאבו וחשנו אחריות ומחויבות להביא לשחרורו וכעת ניתן לברך בפה מלא 'ברוך מתיר אסורים', אחרי שנות מאסר ארוכות וקשות שלאחריהן שנים תחת מגבלות. אנו מחכים לו ולמשפחתו בבית, לחיים חדשים בבריאות ושלווה". 

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, שהיה אסיר בעברו גם והשר הישראלי הראשון שביקר את פולארד בכלא האמריקאי ברך גם כן: "מדינת ישראל מחכה ליונתן. זו בשורה נהדרת ומשמחת, אחרי שהמדינה הפקירה אותו במשך שנים ארוכות, סוף סוף נוכל לראות את יונתן בישראל. אסתר - את היית הלביאה הלוחמת שלא ויתרה לרגע ובמשך 25 שנה הפעלת כל לחץ אפשרי למען חברנו יונתן. אני מבקש לחזק אתכם ומחכה לראות אתכם איתנו כאן בבית!"

גם יו"ר ימינה, נפתלי ברך הצטרף למברכים: "ושבו בנים לגבולם. ‏מדינת ישראל חבה חוב עמוק ליונתן פולארד שנתן למעננו למעלה מ30 שנים מחייו, ‏ואנחנו מחכים לקבל את פניו ולחבק אותו כאן, על אדמת ישראל, שהיא-היא ביתו בהקדם האפשרי". גם איילת שקד הצטרפה לברכות: "התרגשתי מאוד לשמוע על הסרת המגבלות מיונתן פולארד. בכנסת ה-19 כיהנתי כיו"ר השדולה להשבת פולארד וכשרת משפטים המשכתי בפעילות עד לשחרורו וגם לאחר מכן. כולי תקווה שבזמן הקרוב הוא ואסתר יקבעו את ביתם בישראל.״

פולארד, שהורשע ב-1987 בריגול למען ישראל, והוטל עליו מאסר של 30 שנים, ומאז השתחרר הוטלו עליו הגבלות רבות שבין היתר מנעו ממנו את היכולת לצאת מארצות הברית. בחמש השנים שמאז שוחרר, מלבד האיסור על יציאתו מארצות הברית, נאסר עליו לצאת מתחומי העיר ניו יורק, הוצמד לגופו מתקן GPS, הושת פיקוח על המחשבים שלו והוא חוייב לשהות בביתו בשעות הלילה.