הושג סיכום בין הליכוד וכחול לבן על זהות החשב כללי החדש

בעקבות דרישת מנדלבליט למנות חשב כללי קבוע למשרד האוצר, יועלו בישיבת הממשלה הקרובה מספר מינויים כאשר לפי הסכמת כחול לבן וירושלים תואשר מועמדותו של יהלי רוטנברג לתפקיד החשב, ושל הוד בצר לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 20/11/20 08:15 ד בכסלו התשפא

הושג סיכום בין הליכוד וכחול לבן על זהות החשב כללי החדש
ימונה החשב הכללי שהעדיף. השר האוצר., צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

אמש (ה') שלח היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, מכתב לשר האוצר ישראל כ"ץ, בו טען כי "מצב בו אין חשב כללי מכהן, פוגע בופאן משמעותי בהתנהלות התקציבית של הממשלה", והבהיר כי "לא ניתן להשאיר את תפקיד החשב הכללי לא מאויש", והורה לכ"ץ למנות מחליף זמני מתוך המשרד.

בעקבות פרסום דרישת היועמ"ש, הגיבו בכחול לבן ואמרו כי הם תומכים בעמדתו "למינוי חשב כללי שהוא קריטי להבטחת כלכלתם של אזרחי ישראל, העצמאים והמובטלים שפרנסתם נפגעה בעת הקשה הזו. 
ישנם מינויים נוספים קריטיים אשר כחול לבן תפעל לקדמם כבר בישיבת הממשלה הקרובה".

שר האוצר ישראל כ"ץ, הסכים עם הדרישה ואמר "היועץ המשפטי לממשלה צודק, יש למנות באופן מיידי חשב כללי למשרד האוצר בשל רגישות וחשיבות התפקיד בתקופה מיוחדת זו, אני פועל ללא לאות כדי לוודא שזה יקרה כבר בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב. יש מועמד שאושר פה אחד על ידי ועדת המינויים ואני מצפה מכל הגורמים לגלות אחריות ולאפשר את ביצוע המינוי".

הבוקר נראה שהושג פתרון, כאשר הנושאים שיובאו לישיבת הממשלה שתתקיים ביום ראשון יעסקו במינוי הבכירים במשרדים השונים. אחד מהם הוא מינויו של יהלי רוטנברג לחשב הכללי במשרד האוצר, וכן מינוי הוד בצר למנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי. זאת בעקבות פשרה שהושגה בין גנץ ונתניהו. יחד עם זאת, לא ימונה עדיין מנכ"ל למשרד המשפטים, כפי שדרש השר אבי ניסנקורן.

סדר ישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב

סדר ישיבת הממשלה ביום ראשון הקרובצילום: ללא

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן