נציב שירות המדינה בביקורת חריפה על נאום דינה זילבר: "רואה בחומרה את הדברים"

פרופ' דניאל הרשקוביץ פנה ליועץ המשפטי לממשלה בביקורת על נאומה של המשנה ליועמ"ש על המשילות בישראל. מנדלבליט השיב כי "ישמע את התייחסותה של עו"ד זילבר לדברים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 17/11/20 17:30 א בכסלו התשפא

נציב שירות המדינה בביקורת חריפה על נאום דינה זילבר: "רואה בחומרה את הדברים"
פרופ' דניאל הרשקוביץ, צילום: פלאש 90

נציב שירות המדינה נגד המשנה ליועמ"ש. הנציב, פרופ' דניאל הרשקוביץ, פנה היום (ג') ליועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, והביע ביקורת חריפה על נאומה של המשנה ליועץ המשפטי, דינה זילבר, בתחילת השבוע, נאום בו דיברה על המשילות בישראל וביקרה במרומז את התנהלות הממשלה והכנסת בנושא מערכת המשפט.

דינה זילבר תוקפת את הממשלה: משילות היא מפלטו של הפייק מנהיג

במכתב מטעמו של הנציב נאמר כי "הנציב הדגיש את החומרה הרבה בה הוא רואה את הדברים, ובפרט שזילבר נהגה באופן דומה בעבר ואף קבלה הערה על כך", ודרש ממנדלבליט לנקוט בצעדים: "הנציב סבור שעל היועץ לטפל בנושא בהתאם לחומרתו ולאירועי העבר".

בתגובה למכתבו של הנציב נמסר מטעמו של היועץ המשפטי לממשלה: "בהמשך להודעת נציבות שירות המדינה בעניין התבטאויותיה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר - היועץ המשפטי לממשלה ישמע את התייחסותה של עו"ד זילבר לדברים, ובהמשך לכך יחליט כיצד להידרש לפניית נציב שירות המדינה ולפניות נוספות בנושא".


(נאומה של דינה זילבר, באדיבות המכון הישראלי לדמוקרטיה)

כזכור, זילבר תקפה בחריפות - אך במרומז - בנאומה, שנשאה בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה, את השרים וחברי הכנסת שמתבטאים נגד מערכת המשפט ובזכות המשילות. זילבר אמרה כי "בגדי המלך החדשים בשנים האחרונות הם שיח המשילות. המשילות עליה לא מפסיקים לדבר בשנים האחרונות היא מחוז חפץ וירטואלי, פאטה מורגנה, כמו נווה מדבר מדומיין לצמאים ומוכי חום במדבר, שכמה שנתלים עליה כתרופת הפלא, החיסון החברתי לכל החוליים שלנו, כך היא מתרחקת והולכת".