נתניהו על סערת ההפגנה: "מגנה בתוקף כל אמירה שקשורה לאובדן השכול"

ראש הממשלה הגיב להפגנה נגד בית המשפחה השכולה בקיסריה, בה קראו תומכיו "זה שאיבדתם בן לא מקנה לכם את הזכות" ואמר כי הוא "מקפיד לכבד את תחושת האובדן של כל המשפחות השכולות, וכך חייבים לנהוג כולם"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 18/11/20 12:58 ב בכסלו התשפא

נתניהו על סערת ההפגנה: "מגנה בתוקף כל אמירה שקשורה לאובדן השכול"
נתניהו , צילום: צילום מסך

ראש הממשלה נתניהו מגיב לסערת ההפגנה מול בית המשפחה השכולה, המתגוררת סמוך לביתו בקיסריה, נגדה הפגינו אמש תומכיו וקראו "זה שאיבדתם בן לא מקנה לכם את הזכות, לא ניתן לכם פה את חופש הביטוי שהתרגלתם". ההפגנה נערכה לאחר שבגגה של משפחת פרקש, הסמוכה כאמור לביתו של נתניהו, התקיימו הפגנות נגד ראש הממשלה בשבועות האחרונים.

"זה שאיבדתם בן לא נותן לכם את הזכות" | צפו בתיעוד

בהודעה מטעם הליכוד נמסר כי "כמי שחווה על בשרו את ייסורי השכול, ראש הממשלה נתניהו מקפיד כל חייו לכבד את תחושת האובדן של כל המשפחות השכולות, וכך חייבים לנהוג כולם - מימין ומשמאל. ראש הממשלה מגנה בתוקף כל אמירה מסוג זה שקשורה לאובדן השכול, לרבות קריאה מסוג זה שהושמעה בקיסריה". 

עוד נאמר בהודעה כי "בלי קשר, כולם חייבים לכבד את פסיקת בג״צ שקובעת כי אסור להפגין במרחק של פחות מ-300 מטר מביתו של איש ציבור, פסיקה שמופרת בשיטתיות מול בית ראש הממשלה בקיסריה".

מוקדם יותר פרסמו בכירי המדינה שורת גינויים להפגנה ולקריאת נגד משפחת פרקש בקיסריה, נשיא המדינה ריבלין אמר כי "מה שהתרחש מול בית משפחת פרקש הוא לא מחאה. זו אינה דרכנו. ואל תאמרו "אבל", ומספיק עם "לא שמענו אותך כש". פשוט הביטו ואמרו בקול רם: זו לא דרכנו ולא נשתוק, כִּי שֶׁקֶט הוּא רֶפֶשׁ".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כתב: "המתקפה המכוערת של תומכי נתניהו על משפחתו של סרן תם פרקש ז״ל, היא שפל חדש ובזוי. חייבים להפסיק את השיח האלים שקורע אותנו מבפנים. אני קורא לנתניהו לגנות בתוקף את המתקפה המכוערת הזו".

השר לענייני ירושלים רפי פרץ הצטרף למגנים: "‏תם פרקש היה חניך שלי בקורס הטיס, עמדתי בגאווה לצידו ברחבת המסדרים עת שקיבל את כנפי הטיס", כתב. "היה טייס ולוחם יקר שנפל בקרב בהגנה על עמו וארצו. המשפחה שלו איבדה את היקר מכל.
‏ההתנהגות של המפגינים מגונה. שום משפחה שכולה לא צריכה לקבל כאלו קריאות. חייבים להוריד את הלהבות. עם אחד אנחנו.

סגן תם פרקש הי"ד נפל בהתרסקות מסוקו בקרב בגבול הצפון במלחמת לבנון השנייה בכ"ח בתמוז תשס"ו (24.7.2006). היה בן עשרים ושלוש בנפלו, והניח הורים ושתי אחיות.

"הבן שלנו נתן את חייו בשבילם ובשביל ילדיהם"

אמו של תם, ענת פרקש, כתבה בפייסבוק בתגובה לאירוע את הדברים הבאים: "הערב הגיעו אלינו, משפחה פרטית, על שאנו מאפשרים לאזרחי מדינת ישראל להשמיע לראש הממשלה (תפקיד ציבורי), את מה שיש להם על הלב. הם באו לתקוף ולומר לנו, משפחה פרטית, 'ב ו ש ה' שאנו 'משפחה שכולה', בושה שאני מאמינים בדמוקרטיה, בושה שאנו מאפשרים לאזרחים להביע את דעתם לראש הממשלה.

"בנימין נתניהו הוא אדם ציבורי, הוא בחר להיות ראש ממשלה. הם דיברו על כך שהם ריבוניים, אבל התבלבלו כי ביבי לא קיבל רוב קולות, הוא הפך להיות ראש ממשלה בעקבות הקומבינות שלו עם החרדים ומפלגות מיעוט. אנחנו נשלטים על ידי מיעוט... 
'בושה' קראו אלינו תומכי נתניהו – 'בושה' שהבן שלנו נתן את חייו בשביל שלהם ולילדיהם ולכל תושבי מדינת ישראל יש חיים בטוחים. לאן הגענו?
בושה -למשטרה שאפשרה להם לעמוד מתחת לחלון שלנו–אזרחים פרטיים, ולא עשו כלום!"

"לביבי מקימים גדרות, ווילונות שחורים ואמצעי הגנה ואצלנו,האזרחים הפשוטים, הם עומדים ונותנים במשך שעה לומר את דברי השנאה, הקנאה והתסכול שיש להם על כך שאנו משפחת פרקש מאמינים בדמוקרטיה וזכותם של מתנגדי נתניהו (ולא השלטון) לדבר אליו, להסביר לו שהוא לא מייצג את צרכי העם כולו".

לסיום כתבה: "לאיזה רמה הגיעו תומכי ביבי?
לאיזה רמה הגעת בנימין נתניהו?
עד כמה אפשר עוד לזרוע שנאה, קנאה ולשסע את העם.
ליכודניקים יקרים אשר עמדו הערב מתחת לחלונינו–אנחנו נאבקים בשביל כל אזרחי מדינת ישראל. תם שלנו נהרג גם בשבילכם.מגיע לכולנו יותר טוב".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן