קרעים בימינה? | סמוטריץ': אשאר עם בנט אם המטרה להעביר את הימין ממגננה לפריצת דרך

יו"ר האיחוד הלאומי הבהיר מה עמדת מפלגתו בנושא החיבור לרשימת ימינה, ואמר כי לא ירפה מנושא הריבונות והמשפט: "לא מוכן להוריד את הריבונות והרפורמות במערכת המשפט לחצי התורן". קרעי הגיב: "גונבים מנדטים משני הצדדים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/11/20 18:37 ב בכסלו התשפא

קרעים בימינה? | סמוטריץ': אשאר עם בנט אם המטרה להעביר את הימין ממגננה לפריצת דרך
נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ', צילום: פלאש 90

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' מבהיר הערב (ד') כי האיחוד בין מפלגתו למפלגת הימין החדש של ח"כ נפתלי בנט וח"כ איילת שקד - איננו ברור מאליו. בראיון לגלי צה"ל אמר סמוטריץ' כי "אשאר עם נפתלי ככל שיהיה ברור שהמטרה היא להעביר את הימין ממגננה לפריצת דרך". 

לפני כשבוע אמר שר הביטחון לשעבר כי בשל משבר הקורונה, נושא הריבונות צריך לרדת מסדר היום: "בשנים הקרובות צריך לשים בצד פוליטיקה, גם נושאים כמו סיפוח או מדינה פלשתינית ולהתמקד רק בהשתלטות על הקורונה, שיקום הכלכלה ואיחוי הקרעים בעם. כל היתר צריך להישאר בצד". 

סמוטריץ' הגיב לדברי בנט ואמר כי אינו מוכן לקבל מציאות כזו: "לא מוכן להוריד את הריבונות והרפורמות במערכת המשפט לחצי התורן. ממשלת ימין לא תוכל לשלוט בלי לטפל בנושא המשפטי".

במהלך הראיון אמר סמוטריץ' כי "איתי נפתלי בנט בחיים לא יוכל ללכת עם יאיר לפיד". ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) הגיב לדברים: "שימו לב! זה התרגיל שבנט וסמוטריץ' מתכננים לעם ישראל: רצים יחד בבחירות. אחד מתבטא ימין, אחד קורץ לשמאל. גונבים מנדטים משני הצדדים, עושים לימין את מה שגנץ עשה לשמאל, הכל כדי שבנט יקבל רוטציה עם לפיד".

קרעי הוסיף ועקץ: "וסמוטריץ? הוא יישב באופוזיציה. במודע או שלא, הוא הופך לעלה תאנה מביך. על חשבוננו".

דינה זילבר תוקפת את הממשלה: משילות היא מפלטו של הפייק מנהיג

נזכיר כי השבוע תקף שר התחבורה לשעבר את המשנה ליועמ"ש, עו"ד דינה זילבר, שלקחה חלק בכנס "משילות או דמוקרטיה" מטעם המכון הישראלי לדמוקרטיה, ותקפה את המשילות בישראל: "בגדי המלך החדשים בשנים האחרונות הם שיח המשילות. המשילות עליה לא מפסיקים לדבר בשנים האחרונות היא מחוז חפץ וירטואלי, פאטה מורגנה, כמו נווה מדבר מדומיין לצמאים ומוכי חום במדבר, שכמה שנתלים עליה כתרופת הפלא, החיסון החברתי לכל החוליים שלנו, כך היא מתרחקת והולכת".

סמוטריץ' תקף את דברי זילבר: "הנאום המרשים של דינה זילבר הערב הוא ההוכחה הטובה ביותר לפוליטיזציה של מערכת המשפט הישראלית". עוד הוא אמר: "זילבר תהיה ללא כל ספק פוליטיקאית מרשימה ותכבוש מקום של כבוד בצמרת הנהגת השמאל. אין לי בעיה עם דעותיה, יש לי בעיה קשה עם העובדה שהיא כפתה אותן בשנים האחרונות על החברה הישראלית בכסות משפטית".

(סמוטריץ' על הפרידה מבנט ושקד לפני הבחירות לכנסת ה-21)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן