ההצעה החדשה של סמוטריץ' שנועדה להביך את כחול לבן

שר הביטחון גנץ אמר כי "דרושה ועדת חקירה" בנוגע לתקציב המדינה. בתגובה, ח"כ בצלאל סמוטריץ' צפוי להעלות הצעה במליאה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית על תקציב המדינה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 05/11/20 21:42 יח בחשון התשפא

ההצעה החדשה של סמוטריץ' שנועדה להביך את כחול לבן
ח"כ בצלאל סמוטריץ', צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' ממשיך בניסיונותיו להביך את הקואליציה. והפעם על הכוונת שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, שאמר השבוע בראיון לערוץ כנסת כי "דרושה ועדת חקירה" בנוגע לאי העברת תקציב המדינה.

גנץ אמר כי "תקציב 2021 הוא מחויב המציאות. אי העברתו היא פיגוע כלכלי, התנקשות של ראש הממשלה ושר האוצר בכלכלת ישראל. כחול לבן לא תוקעת את התקציב במשרד המשפטים. תקציב 2020 כבר לא רלבנטי. את התקציב לשבוע אני תוקע. זו לא חנות מכולת, זו מדינת ישראל, היא צריכה תקציב לשנה לפחות, יש גם בכירים באוצר שאומרים שנתיים. הכל זה שיקולים פוליטיים וכל ניסיון להציג את זה אחרת הוא הטעיית הציבור והמראיינים". 

בהמשך דבריו אמר גנץ כי "צריך ועדת חקירה לזה. איך קרה שהאוצר לא הושיב את כלכלניו לתכנן את (תקציב) 2021". 

בתגובה לדברים צפוי ח"כ סמוטריץ', על פי דיווח הערב (ה') בחדשות 13, להעלות בשבוע הבא במליאת הכנסת הצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת התנהלות העברת תקציב המדינה. 

סמוטריץ' מסר הערב כי "תקציב המדינה הוא קודש הקודשים של כלכלה במדינה מתוקנת - בשגרה ובוודאי בעת משבר גדול כל כך. העובדה שהתקציב נלקח כבן ערובה במשחק פוליטי ציני בין נתניהו לגנץ היא בלתי מתקבלת על הדעת ואת תוצאות המדיניות הכלכלית המופקרת הזו יישאו על גבם ילדינו ונכדינו.
ביום רביעי שמים את ישראל לפני הכל".

כזכור, זו לא הפעם הראשונה שסמוטריץ' מעלה הצעות להקמת ועדות חקירה פרלמנטריות. הוא התחיל זאת כבר בחודש יולי, כשהעלה הצעה להקמת ועדת חקירה לבדיקת ניגודי עניינים אצל שופטים, במטרה להביך את חברי הליכוד, שאכן לא השתתפו בהצבעה.
לפני כשבועיים העלה שוב את אותה הצעה במליאת הכנסת, ועוד קודם לכן העלה הצעה להקמת ועדת חקירה לבחינת יחס המשטרה כלפי המגזר החרדי, במטרה להביך את המפלגות החרדיות, שנעדרו מההצבעה גם הן. כל ההצעות נפלו בהצבעה במליאת הכנסת.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן