קבינט הקורונה אישר: הלימודים ייפתחו בכיתות ה'-ו'

ראש הממשלה נתניהו הודיע על ההחלטות שקיבלו שרי הקבינט: החמרת הסגר והאכיפה בערים האדומות והכתומות, במקביל לפתיחת הלימודים בכיתות ה'-ו' בשבוע הבא, ומרכזי הקניות הפתוחים החל ממחר

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 16/11/20 18:37 כט בחשון התשפא

קבינט הקורונה אישר: הלימודים ייפתחו בכיתות ה'-ו'
ראש הממשלה נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

קבינט הקורונה קיבל הערב (ב') שורת החלטות לגבי המשך ההקלות על המשק ועל מערכת החינוך, ומנגד החמרות בהגבלות על הערים והיישובים בהם התחלואה גבוהה.

\

ההחלטות שהתקבלו בקבינט הקורונה:

  • פתיחת הלימודים בכיתות ה'-ו' - ביום שלישי הבא, ה-24.11 (ח' בכסלו)
  • פתיחת מרכזי הקניות הפתוחים (כגון 'ביג') החל ממחר
  • פתיחת הלימודים בכיתות י"א-י"ב ב-1.12 (ט"ו בכסלו)
  • פיילוט לפתיחת הקניונים
  • החמרת הסגר והאכיפה על הערים האדומות 
  • סגר לילי בערים הכתומות
  • קיצור המעבר מהגדרה של עיר כתומה להגדרה של עיר אדומה

ראש הממשלה נתניהו כינס לאחר ישיבת הקבינט מסיבת עיתונאים, בה הציג את ההחלטות שהתקבלו. נתניהו התייחס לנושא החיסונים, ואמר כי בנוסף להסכמים עם החברות 'פייזר' ו'מודרנה', שוחח היום עם נשיא רוסיה פוטין, וייתכן כי ישראל תרכוש אופציות על החיסון הרוסי.

חברת מודרנה הכריזה: החיסון שלנו לקורונה יעיל ב-94.5 אחוזים

בהמשך אמר נתניהו כי התחלואה ירדה, אך אנחנו בנקודה קריטית, בשל העלייה במקדם ההדבקה: "הורדנו את התחלואה בישראל לאחת הרמות הנמוכות בעולם המערבי. גרף התחלואה נראה בסדר, אך אנחנו בנקודה קריטית. מקדם ההדבקה עולה. כשהוא מגיע ל-1 אין עלייה ואין ירידה - כשהוא יותר מ-1 המגפה מתפשטת. מקדם ההדבקה עבר את ה-1, חייבים להוריד אותו בחזרה".

על ההחלטות שקיבל הקבינט אמר נתניהו: "אם נהיה פזיזים, אנחנו עלולים לראות זינוק בתחלואה שיפגע בבריאות ובכלכלה. החלטנו על הידוק הסגר והאכיפה, הנהגת סגר לילי בערים כתומות, קיצור זמן המעבר מעיר אדומה לכתומה, הגבת אכיפה וקנסות, פתיחת מרכזי ביג ופיילוט קניונים".

עוד הוסיף: "ביקשתי שמשרד הבריאות יגיש צעדים להורדת התחלואה. לא הייתי פוסל אף אחד מהצעדים שפסלו אותם בקלות בתקשורת ובברלין. כל סעיף בתוכנית שהקראתי עלול להתבטל אם תהיה עלייה בתחלואה".

הדיון בקבינט: "אנחנו פותחים מוקדם מדי"

חלק משרי הקבינט התנגדו לפתיחת הלימודים, הסוטה מהתכנית המסודרת שאושרה בקבינט הקורונה אחרי החגים. על פי דיווח ב-ynet, שר הבריאות אדלשטיין אמר בדיון כי הוא "יכול לחיות עם פתיחת הביגים", אך התנגד לפתיחת הלימודים: "לגבי החינוך, אני חושב שזה מוקדם מדי", הוא הוסיף. "אני מבקש שיהיה על זה דיון ולא יודע להצביע עכשיו על צעדים לעוד שבועיים-שלושה".

השרה מירב כהן אמרה בישיבת הקבינט כי ההסכמות שהגיעו אליהן נתניהו וגנץ לא הולמות את מתווה משרד הבריאות. לדבריה, "אני מרגישה שדיברנו אתמול על שתי אסטרטגיות – להיות שמרנים ולהימנע מסגר שלישי, או להתנהל מתוך הבנה שברור שהוא יגיע. נראה שבחרנו באסטרטגיה השנייה. חשוב לפחות בחינוך להפריד שבועיים בין פתיחה לפתיחה. למה צריך עוצר לילי בערים כתומות אם המומחים אמרו שהוא לא אפקטיבי? אני מתפללת שלא נחזור לעוד סגר תוך שבועות ספורים".

ראש הממשלה נתניהו השיב לה: "אם נראה התחלה של עלייה גאומטרית – נכרות ענפים מהענף הזה. לא נחכה ל-2,000 ו-4,000 נדבקים כמו בפעם שעברה. נוריד את זה הרבה לפני. לא בהכרח נגיע לסגר כללי, אבל נוריד כמה ענפים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן