נתניהו: "חתימה על הסכם בין ישראל לפייזר - בימים הקרובים"

ראש הממשלה שוחח פעם נוספת עם מנכ"ל פייזר כדי להסיר את החסמים והקשיים הבירוקרטיים ולחתום על הסכם. בשיחה נרשמה התקדמות משמעותית וחתימה על הסכם בין מדינת ישראל לחברת פייזר אפשרית כבר בימים הקרובים. אדלשטיין: חיסון לא בחודשים הקרובים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/11/20 09:00 כה בחשון התשפא

נתניהו: "חתימה על הסכם בין ישראל לפייזר - בימים הקרובים"
צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

המירוץ לחיסון. פריצת דרך נוספת בדרך להשגת חיסונים לישראל נרשמה הלילה (ד'), לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח פעם נוספת עם מנכ"ל חברת התרופות האמריקאית, 'פייזר', אלברט בורלה. בשיחה השתתף גם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לענייני המשפט הבינלאומי הפומבי, רועי שיינדורף, וכן היועץ המשפטי של חברת 'פייזר', כדי להסיר את כל החסמים והקשיים הבירוקרטיים ולחתום על הסכם.

בהודעת לשכת ראש הממשלה נכתב, כי "בשיחה נרשמה התקדמות משמעותית אשר תאפשר חתימה על הסכם בין מדינת ישראל לחברת פייזר כבר בימים הקרובים".

אדלשטיין: "בשנה הקרובה לא תגיע לישראל כמות גדולה של חיסונים"

שר הבריאות יולי אדלשטיין, נשמע פחות אופטימי מנתניהו. בראיון לגלי צה"ל, אמר הבוקר כי חיסון נרחב לאזרחי ישראל - לא צפוי להתרחש בקרוב. "גם בתרחישים האופטימיים ביותר, כמות משמעותית של חיסונים לא תגיע לישראל בשנה הקרובה", אמר אדלשטיין על החיסון. עם זאת הבהיר כי "אנחנו לא יכולים להגיע למצב שבמדינות אחרות יש חיסון ולנו אין".

השיחה הראשונה של נתניהו ובורלה התקיימה אתמול בשעות הערב. "אני פועל כל הזמן להביא חיסונים לישראל, והיום יש לי בשורה חשובה. סיימתי עכשיו שיחה מאוד חמה ולבבית עם אלברט בורלה מנכ"ל חברת 'פייזר'. חברת 'פייזר' הודיעה שלשום שהיא פיתחה חיסון נגד הקורונה עם יעילות של 90%. כל העולם רוצה לקבל את התרופות שלה. אנחנו מנהלים איתם משא ומתן". 

"לאחר השיחה הזאת, שהייתה מאוד עניינית ומאוד מעשית", אמר נתניהו, "אני משוכנע שאנחנו נשלים את החוזה עם חברת 'פייזר'. זאת בשורה מאוד חשובה להבאת חיסונים רבים לכם אזרחי ישראל. שיהיה בהצלחה".

ב'חדשות 12' פורסם אמש כי בשיחה בין נתניהו לבין בורלה, סיכמו השניים על אספקה של שלושה מיליון חיסונים לישראל. נדגיש כי למעשה מדובר ב-6 מיליון מנות, שכן כל מתחסן מקבל שתי מנות – כך שלמעשה מדובר בחיסונים עבור 3 מיליון איש. כעת עדיין לא ברור מתי תקבל ישראל את החיסון ובאיזה מקום היא נמצאת ברשימת המדינות שיקבלו את החיסון המבוקש.

נזכיר, כי מוקדם יותר אתמול, חברת 'מודרנה' המפתחת חיסון גם היא, הודיעה על תוצאות ראשוניות של ניסוי שלישי לחיסון הקורונה, ועד סוף החודש היא צפויה לדווח על אחוזי הצלחתם. ממשלת ישראל חתמה הסכם עם החברה, ולפיו החיסונים יסופקו לישראל כשיהיו מוכנים.