אדלשטיין: "בשנה הקרובה לא תגיע לישראל כמות גדולה של חיסונים"

שר הבריאות הביע פסימיות לגבי הסיכוי לחסן את האוכלוסייה בישראל בטווח הקרוב, אך הבהיר כי "אנחנו לא יכולים להגיע למצב שלמדינות אחרות יש חיסון ולנו לא". עוד אמר: "דנים ברצינות על סגר לילי, עוד לא ברור מה התועלת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/20 07:57 כה בחשון התשפא

אדלשטיין: "בשנה הקרובה לא תגיע לישראל כמות גדולה של חיסונים"
שר הבריאות אדלשטיין , צילום: כיפה

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, לא אופטימי לגבי אפשרות של חיסון אוכלוסיית ישראל בעתיד הקרוב. אחרי הדיווחים של חברת 'פייזר' על חיסון עם למעלה מ-90% של יעילות נגד קורונה, והשיחה ראש הממשלה נתניהו עם מנכ"ל החברה, אומר הבוקר (ה') שר הבריאות בראיון לגלי צה"ל כי בכל מקרה הדבר לא צפוי בחודשים הקרובים.

ראש הממשלה: "אנחנו במו"מ עם חברת פייזר"

"גם בתרחישים האופטימיים ביותר, כמות משמעותית של חיסונים לא תגיע לישראל בשנה הקרובה", אמר אדלשטיין על החיסון. עם זאת הבהיר כי "אנחנו לא יכולים להגיע למצב שבמדינות אחרות יש חיסון ולנו אין".

אדלשטיין התייחס לדיונים ולעימותים בין השרים בקבינט הקורונה, ולהמשך ההקלות הצפויות במשק, ואמר כי פתיחת החנויות שבוע לפני המועד המתוכנן, על אף התנגדות משרד הבריאות, היה תקלה: "קבינט הקורונה בפרשת דרכים. מקווה שפתיחת החנויות הייתה אירוע חד פעמי ושנחזור למסלול הנכון, ואם לא - נמצא עצמנו בגל חדש", הזהיר שר הבריאות.


(אדלשטיין ונתניהו בתדרוך, בשבוע שעבר)

לדבריו, בימים הקרובים תתקבל החלטה האם להטיל עוצר לילי, בשל העצירה בירידה בתחלואה. אדלשטיין אמר כי במשרד הבריאות ובקבינט "דנים ברצינות על עוצר לילי וההחלטה תתקבל בימים הקרובים". עם זאת, "עוד לא ברור מה תהיה התועלת והשאלה אם הוא יהיה מחורר כ"כ שאור השמש יזרח דרכו לגמרי. זו לא החלטה פוליטית"

השר התייחס גם לעזיבתו של ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, את התפקיד היום, והבהיר כי לגמזו היו סמכויות ביצועיות, בניגוד לטענות: "מצחיק לומר שלפרופ' גמזו לא היו סמכויות. הוא קיבל סמכויות, ואמר זאת לא פעם גם בעצמו. מגוחך לדבר על זה עכשיו".