התדרדרות במצבו של סאיב עריקאת

בכיר הרשות הפלשתינית, המאושפז בישראל עם קורונה, מוגדר במצב קשה והוא מורדם ומונשם. מהדסה נמסר: "מהווה אתגר עצום לטיפול בקורונה בהיותו מושתל ריאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/20 09:08 א בחשון התשפא

התדרדרות במצבו של סאיב עריקאת
סאיב עריקאת, צילום: אמיר לוי, פלאש90

מצבו של סאיב עריקאת ממשיך להתדרדר. אחרי שאושפז אמש (א') בבית החולים הדסה, בעקבות התדרדרות במצבו לאחר שנדבק בקורונה, הבוקר הודיע בית החולים כי מצבו מוסיף להתדרדר והוא מוגדר כעת קריטי.

בבית החולים הדסה אמרו כי "עריקאת עבר לילה שקט אך הבוקר חלה התדרדרות במצבו, המוגדר כעת כקריטי ובשל מצוקה נשימתית הוא הונשם והורדם". עוד אמרו ב'הדסה' כי "עריקאת מהווה אתגר עצום לטיפול בקורונה בהיותו מושתל ריאות עם דיכוי של המערכת החיסונית, ועם זיהום חיידקי בנוסף לקורונה.
הדסה עם רופאיה המקצועיים הבכירים ביותר, נמצאת בקשר רפואי בינלאומי לגבי מדיניות הטיפול בחולה מורכב כזה".

סאיב עריקאת (בתעתוק: צָאאִב עריקאת), בן 65, הוא אחד מבכירי הפוליטיקאים הפלשתינים ומבכירי אש"ף. הוא היה חבר בכל משלחות השיחות בין הפלשתינים לישראל, עוד מאז ועידת מדריד ב-1991. הוא תושב יריחו, ובעבר התבטא מספר פעמים בזכות טרוריסטים פלשתינים. בנובמבר 2010 כתב עריקאת מכתב שבח למתכנן רצח השר רחבעם זאבי, שיום הזיכרון שלו חל אמש. בדצמבר 2015 ערך ביקור ניחום אבלים אצל משפחתו של מחבל שביצע פיגוע ירי נגד כוחות צה"ל והשתייך למודיעין הכללי הפלסטיני.