נתניהו בירך את ביידן: "מצפה לעבוד איתך"

ראש הממשלה איחל מזל טוב לנשיא הנבחר, להם יש "קשר אישי ארוך וחם כמעט 40 שנה", וגם הודה לנשיא היוצא דונלד טראמפ: "הבאת את הברית האמריקאית-ישראלית לגבהים חסרי תקדים". גם בני גנץ בירך את ביידן: "התומך וידיד אמת של ישראל"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/11/20 07:28 כא בחשון התשפא

נתניהו בירך את ביידן: "מצפה לעבוד איתך"
ראש הממשלה נתניהו והנשיא הנבחר ג'ו ביידן, צילום: Amos Ben Gershom/GPO

זה התעכב אבל בסוף קרה: ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך הבוקר (א') את נשיאה הנבחר של ארצות הברית, ג'ו ביידן, שבמהלך השבת נודע כי גבר על יריבו דונלד טראמפ וזכה בבחירות. ביקורת נשמעה על נתניהו שהתמהמה עם ההכרה בביידן, לאחר שמנהיגים רבים בעולם כבר בירכו אותו. 

ראש הממשלה בירך את הנשיא ה-46 וסגניתו בטוויטר ואמר: "מזל טוב ג'ו ביידן וקאמלה האריס. ג'ו, יש לנו קשר אישי ארוך וחם כמעט 40 שנה, ואני מכיר אותך כידיד גדול של ישראל. אני מצפה לעבוד עם שניכם בכדי לחזק את הברית המיוחדת בין ארה"ב לישראל".

נתניהו לא שכח והכיר תודה גם "לנשיא דונאלד טראמפ על הידידות שהראית למדינת ישראל ולי באופן אישי, על הכרתך בירושלים ובגולן, בעמידתך מול איראן, בהסכמי השלום ההיסטוריים ובהבאת הברית האמריקאית-ישראלית לגבהים חסרי תקדים".

גם ראש הממשלה החליפי, בני גנץ, בירך את הנשיא הנבחר וסגניתו ואמר כי ביידן הוא "תומך וידיד אמת של ישראל, על בחירתו לנשיא. אני מבקש לברך גם את שותפתו קמילה האריס, שעשתה היסטוריה בהיותה האישה הראשונה שתתמנה לתפקיד סגנית הנשיא. אני מצפה להמשיך ולהעמיק את הקשר החזק ואת שיתוף הפעולה הביטחוני הנרחב בין שני העמים, הנשענים על הברית המשותפת לחיזוק הדמוקרטיה, היציבות והחתירה לשלום".

גנץ הודה גם לנשיא היוצא שהיה "שותף חשוב המחויב לביטחון ישראל ולעתידה, ומי שקידם את המזרח התיכון באמצעות מנהיגותו. אנחנו אסירי תודה על מה שעשית עבורנו ב-4 שנות כהונתך".