המשורר נתן זך הלך לעולמו בגיל 89

המשורר, זוכה פרס ישראל, נחשב לאחד ממשוררי דור תש"ח והיה בין היתר מתרגם, סופר ועורך. זך חלה באלצהיימר ומצבו הדרדר בשנים האחרונות, והבוקר הוא נפטר בגיל 89. יהי זכרו ברוך

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/20 12:56 יט בחשון התשפא

המשורר נתן זך הלך לעולמו בגיל 89
זוכה פרס ישראל, נתן זך, צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

המשורר נתן זך, אחד מגדולי המשוררים של ישראל וחתן פרס ישראל, הלך הבוקר (ו') לעולמו והוא בן 89. זך חלה לפני מספר שנים באלצהיימר ומצבו הבריאותי החמיר. הוא ידוע אמנם כמשורר ואחד מהיוצרים החשובים של דור תש"ח, אך היה גם סופר, עורך ומתרגם. 

זך שנחשב לאחד ממייסדיה הבולטים של השירה העברית החדשה, זכה בפרסים רבים לאורך השנים, החל מפרס ישראל לשנת 1995, פרס ביאליק לספרות לשנת 1982 ופרס אקו"ם למפעל חיים בזמר העברי לשנת תשס"ג. זך זכה אף בפרס הבינלאומי לשירה של איטליה בשנת 2009, ובתואר אביר הרפובליקה האיטלקית.

זך נולד בשנת 1930 בברלין בשם הארי זייטלבך, לאב יהודי ואם איטלקייה. הוא עלה לארץ ב-1936 ושירת בצה"ל במלחמת העצמאות.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, ספד למשורר וחתן פרס ישראל נתן זך, שהלך היום לעולמו בגיל 89: "זך היה מהמשוררים החשובים שידעה ישראל והשפעתו העצומה על התרבות הישראלית והזמר העברי תישמר לדורות", אמר השר טרופר. "כולנו זקוקים לחדר, איך זה שכוכב אחד לבד מעז, כי האדם עץ השדה ועוד שורות רבות כבר הפכו לאבני יסוד בשפה העברית ובתרבות הישראלית הודות לגאונותו של זך".